Sevaju štangle, flaše, pesnice, pa i noževi! Vozači GSP sve češće na meti: Dobili su dva sistema zaštite, ali oni imaju drugačiji predlog
Prošle godine zabeleženo je skoro 100 fizičkih napada na šofere

Napadi na vozače javnog prevoza u Beogradu ne prestaju i čini se da postaju sve učestaliji i brutalniji. Poslednji u nizu jezivih incidenata na prestoničkim ulicama dogodio se juče ujutru, kada je muškarac S. P. (28) nožem izbo vozača autobusa Vladana Kurčubića (47) i naneo mu teške telesne povrede.
Napad se dogodio na uglu Višnjičke i Ulice Vuka Vrčevića na Paliluli, a do incidenta između vozača automobila i autobusa došlo je posle svađe u saobraćaju oko prvenstva prolaza.
Prema pisanju pojedinih beogradskih medija, S. P. je nakon verbalnog sukoba nasilno krenuo ka Kurčubiću, počelo je guranje i obojica su pali na zemlju. Nakon toga, S. P. ga je udario pesnicom u glavu, a potom je izvadio nož i izbo ga.
Tom prilikom Kurčubić je zadobio ubod pored srca i slezine i pukom srećom je ostao živ.
Osumnjičeni S. P. je uhapšen zbog postojanja osnova sumnje da je izvršio krivično delo ubistvo u pokušaju i njemu je određeno zadržavanje od 48 sati, nakon čega će, uz krivičnu prijavu, biti priveden Višem javnom tužilaštvu.
Zoran Antić, iz Samostalnog sindikata GSP-a, smatra da se napadi konstanto dešavaju.
- Tražili smo da vozači dobiju status službenog lica, kako bi kazne za napadače bile veće i kako bi odvraćale građane od potencijalnih napada na šofere. Međutim, dobili smo informaciju da to nije moguće - kaže za 24sedam Antić.
Ističe da oni sistemski pokušavaju da reše ovaj problem već godinama.
Profimedia
- Pisali smo nadležnim ministarstvima i jedino što su našli kao rešenje je to da se uvede video-nadzor i da se obezbedi prostor - kabina u kojoj će se nalaziti vozač. Kamere su ugrađene u sva vozila, dok kabine postoje u trolejbusima i tramvajima, kao i u velikom broju autobusa. Kabine su doprinele tome da vozač donekle bude zaštićen, zato što ne može tek tako da dođe da fizičkog kontakta između šofera u putnika - objašnjava naš sagovornik.
On smatra da će samo veće, drakonske kazne odvratiti građane od napada na vozače.
Povrede glave, polomljene ruke, palice i flaše
Sredinom septembra dogodio se stravičan napad, kada je na šofera GSP-a nasrnuo pobesneli mladić na autobuskom stajalištu "Sava centar" na Novom Beogradu.
Tom prilikom vozač je zadobio ubodnu ranu polomljenom flašom.
24sedam/Katarina Mihajlović/Profimedia
Početkom avgusta ove godine u jednom danu zabeležena su čak dva napada na vozače.
Tada su na Novom Beogradu i u Železniku, u dva odvojena incidenta, vozači zadobili više udaraca u glavu.
U junu ove godine mladić je, nakon nesuglasica u saobraćaju, automobilom marke "folksvagen" preprečio put autobusu GSP-a, a potom palicom razbio staklo na vozačevom prozoru.
U decembru 2021. vozači V. S. i Đ. J. povređeni su nakon što ih je grupa od trojice mladića i jedne devojke brutalno pretukla u Ulici vojvode Micka na Karaburmi u Beogradu.
Vozači su tada zadobili povrede u predelu glavu, a huligani su čak jednog od njih izujedali.
Napadi sve suroviji
U 2021. godini zabeleženo je skoro 100 fizičkih napada na vozače gradskog prevoza, a toliko ih je bilo i 2020. godine.
M.M./ATAImages
Kako su svojevremeno rekli u GSP-u, napadi na šofere postali su sve suroviji.
- Ovakvi i slični napadi na vozače, koji samo rade svoj nimalo lak posao, iznova nas zaprepašćuju i ukazuju na to da svaki oblik agresije i nasilja mora biti osuđen i kažnjen. Stoga, zaposleni GSP-a apeluju na nadležne da se preduzmu neophodne mere kako bi se ovakvi slučajevi sprečili, a počinoci najstrože kaznili - poručili su tada iz GSP-a.
Takođe, JKP GSP "Beograd" apeluje na korisnike javnog prevoza i sve učesnike u saobraćaju da imaju u vidu da svako ometanje i napad na vozače javnog prevoza narušavjua kako bezbednost putnika, tako i opštu bezbednost svih učesnika u saobraćaju.
Bonus video
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari