Umesto "stripa u boji" gradski autobusi postali "goli": Reklame na vozilima otišle u prošlost, evo koje boje će "krstariti" ulicama Beograda

06.10.2022

06:20

1

Ovo je samo prva mera da pokažemo ljudima da moramo da krenemo od estetike, a da će se onda ići dubinski u rešavanje krupnijih problema u GSP-u i prevozu, izjavio gradonačelnik Aleksandar Šapić

Umesto "stripa u boji" gradski autobusi postali "goli": Reklame na vozilima otišle u prošlost, evo koje boje će "krstariti" ulicama Beograda
Ilustracija - Copyright Milos Tesic/ATAImages

Poslednjih nekoliko godina Beograđani su se žalili da ne mogu da "pogode" ulazna vrata autobusa, tramvaja i trolejbusa od silnih reklama kojima su izlepljena vozila javnog gradskog prevoza. Ovim mukama mnogobrojnih putnika došao je kraj, jer su reklame na spoljašnosti vozila gradskog prevoza od 1. oktobra otišle u prošlost.

Ova odluka usvojena je letos na sednici Skupštine grada Beograda, a gradonačelnik Aleksandar Šapić istakao je nekoliko puta da javni prevoz ne sme da liči na "Mikijev zabavnik".

Tako su i GSP i privatni prevoznici imali rok da od kraja avgusta do 1. oktobra skinu reklame sa svojih vozila.

ATA Imges/Antonio Ahel
 

Kao razlog za ovu odluku, osim estetike, Šapić je naveo da je takav vid oglašavanja gotovo neosetan za kasu Beograda, te da su prihodi od reklama na autobusima kao od 30 bilborda u Beogradu.

- Ovo je samo prva mera da pokažemo ljudima da moramo da krenemo od estetike, a da će se onda ići dubinski u rešavanje krupnijih problema u GSP-u i prevozu. Da bismo mogli od građana da tražimo da plaćaju kartu, moramo najpre da "umijemo" naš gradski prevoz - istakao je nedavno Šapić.

Prevoznici su bez negodovanja uvažili ovu odluku, pa se i prošle nedelje teško mogao videti neki autobus sa reklamom na spoljašnosti. 

Tako su od sada sva vozila na beogradskim ulicama crvena ili žuta, a ne šarena, kao što su uglavnom i bila pre lepljenja reklama po spoljašnosti.

24sedam/Goran Sivački
Aleksandar Šapić

- Kada ljudi vide da su autobusi čistiji, da klime rade, da su linije frekventne, da je više vozila na ulicama i da smo podigli kvalitet usluge, počeće sami da plaćaju karte - rekao je gradonačelnik.

Ipak, mesta za reklame biće u unutrašnjosti vozila, na mestima koja su za to predviđena.

Cena reklamiranja

Mesec dana reklamiranja na celoj površini "španca" košta 81.000, pola je 51.948, a četvrtina 36.450 dinara. Oglašavanje na zglobnim autobusima i trolejbusima je 22.680 dinara za celu pokrivenost, 14.742 za polovinu, a 10.206 košta četvrtina.

Cena za solo autobuse i tramvaje je 16.200 i 10.530, odnosno 7.290 dinara za četvrtinu pokrivenosti vozila.

Grad osnovao novo javno preduzeće

Gradski odbornici usvojili su na poslednjoj sednici Skupštine grada odluku o osnivanju novog javnog preduzeća "Naplata prevozne usluge" koje će se ubuduće baviti naplatom karata u beogradskom javnom prevozu.

24sedam/S.Š.
 

Gradonačelnik Aleksandar Šapić objasnio je da će novac koji bude uplaćen na kioscima za mesečne i dnevne "bus plus" vožnje ići na račun novog preduzeća.

- Ne postoji GSP, privatnici, već javni beogradski prevoz, i građane ne zanima ko naplaćuje karte, već kvalitetan prevoz. Moramo da pokažemo dobru volju i sposobnost da podignemo gradski sistem. Neće više niko da uzima procenat na našim kartama, nego ćemo mi da uložimo u naš javni prevoz. Mi ćemo da naplaćujemo, ljudi će da znaju gde ide novac, i mi ćemo za njega da odgovaramo - najavio je prvi čovek prestonice.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike