Novine u gradskom prevozu: Novoformirano javno preduzeće preuzima naplatu karata od kompanije "Kentkart"
Kada ljudi vide da su autobusi čistiji, da klime rade, da su linije frekventne, da je više vozila na ulicama i da smo podigli kvalitet usluge, počeće sami da plaćaju karte - kaže gradonačelnik Aleksandar Šapić
![Novine u gradskom prevozu: Novoformirano javno preduzeće preuzima naplatu karata od kompanije "Kentkart"](/data/images/2021-04-20/174263_gsp-ponovo-radi-08052020-0023_f.jpg?timestamp=1664488800)
Iako grad Beograd još uvek nije raskinuo saradnju sa turskom kompanijom "Kentarkt", na sednici Skupštine grada Beograda održanoj u sredu, odbornici su glasali za osnivanje novog preduzeća "Naplata prevozne usluge", koje će se ubuduće baviti naplatom karata u beogradskom javnom prevozu.
Gradonačelnik Aleksandar Šapić objasnio je da će novac koji bude uplaćen na kioscima za mesečne i dnevne "bus plus" vožnje ići na račun novog preduzeća.
To je, prema rečima gradonačelnika, moguće iako još nisu završeni pregovori sa kompanijom "Kentkart" koja se dosad bavila naplatom i prodajom "bus plus" markica.
24sedam/S.Š.
Šapić je istakao i da je siguran da Grad neće plaćati nikakve penale i najavljuje da će kontrolori u narednim mesecima samo upozoravati putnike da kupuju karte i da pokušaju da uvedu ulaz na prednja vrata.
- Ne postoji GSP, privatnici, već javni beogradski prevoz, i građane ne zanima ko naplaćuje karte, već kvalitetan prevoz. Moramo da pokažemo dobru volju i sposobnost da podignemo gradski sistem. Neće više niko da uzima procenat na našim kartama, nego ćemo mi da uložimo u naš javni prevoz. Mi ćemo da naplaćujemo, ljudi će da znaju gde ide novac, i mi ćemo za njega da odgovaramo - najavio je prvi čovek prestonice.
Pregovori još uvek traju
Odluka o osnivanju preduzeća "Naplata prevozne usluge" je doneta, a sa "Kentkartom" se još uvek pregovara oko uslova.
![](/data/images/2022-09-28/335844_tan2022-9-28-104121849-4_orig.jpg?t=1664555268)
Gradonačelnik je istakao da su oni imali procenat od osam odsto, te da su sami pravili kalkulaciju kako je naplata padala, pa tako dospeli u minus.
- Nisam ni znao da su tri puta kupovali novu opremu, od tih osam odsto. Pritom, oni su firma koja jedino ovde kod nas radi naplatu i kontrolu, svuda logistiku. Preuzimamo kontrolore, a za softverska rešenja ćemo videti - rekao je Šapić.
Naglasio je i da kada kontrolori "Kentkarta" pređu u JKP "Naplata prevozne usluge Beograd", njihovi prvi zadaci neće biti represivni, već će samo apelovati na putnike da budu savesni i plaćaju uslugu prevoza.
![](/data/images/2022-06-23/299854_tan2022-6-23-15222600-3_orig.jpg?t=1664555809)
- Današnja usluga prevoza u Beogradu nije na nivou onog što imaju evropske metropole. U prvih nekoliko meseci, možda i godinu dana, kontrolori će samo da upozoravaju. To ne znači da neće biti kontrolora, biće ih, ali će ljudima ukazivati "evo ovde su validatori, kupite i otkucajte kartu". Pokušaćemo da uvedemo ulaz na prednja vrata, a izlaz na ostala. Kada ljudi vide da su autobusi čistiji, da klime rade, da su linije frekventne, da je više vozila na ulicama i da smo podigli kvalitet usluge, počeće sami da plaćaju karte - zaključuje Šapić.
Bonus video
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari