Neizvesna sudbina "beogradskog čeličnog diva": Da li će Pančevački most biti srušen ili ojačan?

30.08.2022

17:45

0

Od 1966. godine most praktično nije imao ozbiljnija investiciona ulaganja u održavanje

Neizvesna sudbina "beogradskog čeličnog diva": Da li će Pančevački most biti srušen ili ojačan?
Pančevački most - Copyright 24sedam/Katarina Mihajlović

Karte koje su presudne za sudbinu "beogradskog čelničkog diva" - Pančevačkog mosta, još uvek se nalaze na stolu, a iako je prvobitna odluka bila da će biti srušen, korak ka tome još uvek nije napravljen. 

Iako je u septembru prošle godine javnost uzburkala vest, koja je potekla od direktora JP "Putevi Srbije" Zorana Drobnjaka da će "Pančevac" biti srušen i da ne postoji mogućnost njegove sanacije, ministar građevinarstva Tomislav Momirović nedavno je rekao da bi u skorije vreme trebalo da se krene u prvu fazu rekonstrukcije mosta.

24sedam/Katarina Mihajlović
 

Kako je Momirović istakao, nakon višestrukih analiza rešenje koje se pokazalo kao najoptimanlije jeste da se prvo izvedu radovi na novim prilaznim konstrukcijama samom mostu. 

- Najpre iz smera kretanja Beograd - Pančevo, a onda i iz smera Pančevo - Beograd, pa da se tek nakon toga krene u prvu fazu rekonstrukcije mosta. Trenutno se radi na idejnom projektu prilaznih konstrukcija i idejnom projektu privremenih rampi koje bi bile izgrađene u cilju funkcionisanja saobraćaja tokom procesa rekonstrukcije mosta - nedavno je kazao Momirović. 

Ministar je dodao da će pažljivo pristupiti samom projektu rekonstrukcije "Pančevca".

- Pored rekonstrukcije Pančevačkog mosta, cilj nam je i održavanje protoka železničkog i drumskog saobraćaja, jer je to od presudne važnosti, ne samo za građane koji koriste ovaj most, već i za snabdevanje našeg glavnog grada - izjavio je ministar Momirović.

Rušenje najisplativije?

Goran Rodić Printscreen/YouTube
 

Ipak, da je rušenje "Pančevca" najisplativija opcija, svojevremeno je potvrdio za 24sedam Goran Rodić, potpredsednik Građevinske komore Srbije, rekavši da bi održavanje starog bilo mnogo skupo. 

- Ovaj most je već godinama usko grlo Beograda. Mogao bi da se prenameni i da se napravi na već postojećim temeljima, koji su zdravi i jaki, i pritom bi bio lakši i funkcionalniji – izneo je Rodić.

Naglasio je da je “Pančevac” prvenstveno građen za železnički saobraćaj, te da je normalno da se sada, posle skoro 100 godina, sa njim nešto konkretno uradi.

Dozvoljena brzina 50 kilometara na sat 

24sedam/Katarina Mihajlović
 

Iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture podsećaju da je Pančevački most bezbedan za sva vozila ukupne mase manje od 12 tona, uz poštovanje ograničenja brzine do 50 kilometara na čas. 

- Od 1966. godine most praktično nije imao ozbiljnija investiciona ulaganja u održavanje, i to je osnovni razlog lošeg stanja u kome se on danas nalazi - istakli su oni za 24sedam.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike