Pronađena planeta slična Zemlji koja ima vodu! NASA fascinirana što je to moguće

27.01.2024

Temperatura na njoj je toliko visoka da voda verovatno sve vreme isparava

Copyright NASA/ESA/Leah Hustak (STScI)/Ralf Crawford (STScI)

Nasini astronomi identifikovali su najmanju egzoplanetu koristeći Habl svemirski teleskop u čijoj atmosferi je otkrivena vodena para. Planeta GJ 9827d, koja ima duplo veći prečnikom od Zemlje, mogla bi biti primer potencijalnih planeta sa atmosferom bogatom vodom negde drugde u našoj galaksiji.

Novootkrivena egzoplaneta je vruća kao Venera, na 430 stepeni Celzijusa, prema Nasi.

GJ 9827d je otkrio Nasin svemirski teleskop Kepler 2017. godine i njena orbita oko zvezde crvenog patuljka traje 6,2 dana. Zvezda GJ 9827 nalazi se 97 svetlosnih godina od Zemlje u sazvežđu Riba, prema Nasi.

- Ovo je prvi put da možemo direktno da pokažemo kroz atmosfersku detekciju da ove planete sa atmosferom bogatom vodom mogu postojati i oko drugih zvezda - rekao je član tima Bjorn Beneke sa Instituta Trotier za istraživanje egzoplaneta na Univerzitetu u Montrealu.

- Ovo je važan korak ka utvrđivanju rasprostranjenosti i raznolikosti atmosfera na kamenitim planetama. Do sada nismo bili u mogućnosti da direktno otkrijemo atmosferu tako male planete i sada polako ulazimo u ovaj režim - dodao je Beneke.

- Trenutno su timu preostale dve mogućnosti. Planeta ima omotač bogat vodonikom sa vodom, što je čini mini-Neptunom. Alternativno, oan bi mogla biti toplija verzija Jupiterovog meseca Evrope, koji ispod svoje kore ima duplo više vode od Zemlje. Planeta GJ 9827d mogla bi biti pola vodena, pola stenovita. I bilo bi puno vodene pare na vrhu nekog manjeg stenovitog tela - rekao je on.

Svemirska agencija je sada fokusirana na otkrivanje ukupnog inventara elemenata planete koji se mogu koristiti za upoređivanje sa zvezdom oko koje orbitira i razumevanje njenog formiranja.