Novi incident! Boingovom avionu otpao točak uoči poletanja, a onda usledio novi šokantan potez kompanije: "Samo se otkotrljao"

24.01.2024

23:57

0

Autor: M. Vu.

Proizvodnja Boingovog aviona 757 je prestala 2004. godine, što ga čini starijim modelom

Novi incident! Boingovom avionu otpao točak uoči poletanja, a onda usledio novi šokantan potez kompanije: "Samo se otkotrljao"
Ilustracija/Delta erlajns - Copyright Profimedia

Prednji točak putničkog aviona Delta Airlines Boeing 757 otpao je i otkotrljao se dok se letelica spremala da poleti sa međunarodnog aerodroma u Atlanti tokom vikenda, rekli su zvaničnici kompanije i regulatori.

Prema izveštaju Federalne uprave za vazduhoplovstvo, avion je čekao u redu za poletanje kada je „nosni točak pao sa aviona i otkotrljao se niz padinu“.

U subotnjem incidentu, na sreću, niko nije povređen. Proizvodnja Boingovog aviona 757 je prestala 2004. godine, što ga čini starijim modelom, za razliku od nedavnog incidenta kada je deo trupa aviona 737 MAKS 9 starog osam nedelja otpao.

"Imamo problem", rekao je pilot kontroli vazdušnog saobraćaja nakon što ga je posada drugog aviona upozorila da je otpao jedan od dva točka na prednjoj strani letelice, navodi se u video snimku objavljenom na sajtu liveatc.net.

 

 


„757 na pisti je upravo izgubio točak“, rekao je kontrolorima pilot druge, neidentifikovane letelice.

 

 

Avion, koji je trebalo da leti za Bogotu, odvučen je na popravku i već sutradan je bio u upotrebi.

Boing je pod sve većom kontrolom regulatora i javnosti, nakon što je deo trupa pao sa aviona Aljaske erlajnsa 737 MAKS 9 5. januara. Niko nije povređen, a FAA je nakon incidenta prizemljila 171 MAKS 9 avion.

Portparol Boinga je sva pitanja o novom incidentu uputio Delti, uz napomenu da je proizvodnja aviona 757 prestala 2004. godine, a da je poslednji isporučen 2005. godine.

Rojters nije mogao da potvrdi koliko je bio star 757-200 kada je točak otpao. Delta je u septembru objavila da je prosečna starost tipa aviona 26,1 godina, a 757-300 20,6 godina.

Civilni avioni obično imaju životni vek od 20 do 25 godina, ali su dizajnirani da lete duže uz određena ograničenja.

Stručnjaci za bezbednost navode da ne postoji jednostavna korelacija između toga koliko je letelica stara i samim tim bezbedna, ali starije avione treba pratiti radi strukturalnog ispitivanja u zavisnosti od toga koliko često su leteli.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike