Panika usred leta! Novom Boeingu MAX 737 otpao deo trupa: "Tamo je sedeo dečak, majka ga je držala da ne odleti!"

06.01.2024

19:47

0

Autor: M. Vu.

Let 1282 kompanije Aljaska erlajns, koji je poleteo iz Portlanda, Ontario za Kaliforniju, imao je incident ubrzo nakon poletanja u 17:06 po pacifičkom vremenu

Panika usred leta! Novom Boeingu MAX 737 otpao deo trupa: "Tamo je sedeo dečak, majka ga je držala da ne odleti!"
Stravična nesreća na letu iz Portlanda za Ontarijo - Copyright Profimedia/Iks_@theanthonydavis

Aljaska erlajns će privremeno prizemljiti svoju flotu od 65 aviona Boeing 737 MAKS 9 nakon što je avion pun putnika morao da prinudno sleti u petak nakon što je eksplodirala ploča kabine, rekao je izvršni direktor Ben Minikuči.

Avion se vratio nekoliko minuta nakon poletanja na let za Kaliforniju nakon što je u petak otpao spoljašnji deo, uključujući prozor. Kako prenosi Bi-Bi-Si, on je bukvalno ostao bez dela tela.

Minikuči je najavio da će letelica biti vraćena u saobraćaj tek nakon pregleda održavanja i bezbednosti, za koje očekuje da će biti završeni u "narednih nekoliko dana". On je ovaj potez opisao kao meru predostrožnosti. Let 1282 kompanije Aljaska erlajns, koji je poleteo iz Portlanda, Ontario za Kaliforniju, imao je incident ubrzo nakon poletanja u 17:06 po pacifičkom vremenu i bezbedno je sleteo nazad u Portland u 17:26 sa 171 putnikom i šest članova posade, prema podacima avio-kompanije i sajta Flightradar24.

 

 

Incident pada pritiska se istražuje

Čini se da fotografije aviona pokazuju da se panel koji se može koristiti kao zadnji izlaz iz kabine odvojio od aviona, rekli su Flightradar24 i bezbednosni analitičari. Na društvenim mrežama pojavile su se fotografije na kojima se vidi da avionu nedostaje prozor i deo bočnog zida. Maske sa kiseonikom su bile spuštene.

Iks_@theanthonydavis
 

„Iako je ovo retka pojava, naša posada je obučena i spremna da bezbedno upravlja situacijom“, saopštili su iz Aljaske erlajnsa.

Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja saopštio je da istražuje incident sa smanjenjem pritiska. Federalna uprava za vazduhoplovstvo (FAA) saopštila je da je posada prijavila problem pritiska i da će istražiti.

Novi MAKS 9 je isporučen Aljaska erlajnsu krajem oktobra i sertifikovan je početkom novembra, prema podacima FAA.

 

 

„Svesni smo incidenta koji uključuje let 1282 Aljaske erlajnsa“, rekao je Boing. "Radimo na prikupljanju više informacija i u kontaktu smo sa aviokompanijom. Boingov tehnički tim je spreman da podrži istragu", dodali su.

Iks_@theanthonydavis
 


MAKS 9 ima zadnja vrata kabine iza krila koja se mogu aktivirati u konfiguracijama prepunih sedišta kako bi se ispunili zahtevi za evakuaciju, rekao je Flightradar24.

Međutim, ta vrata su trajno „blokirana“, odnosno deaktivirana, u avionima Alaska Airlinesa.

Zastrašujuća svedočenja putnika



Ta vrata potiču od ranijeg modela - 737-900ER. Nekoliko operatera modela kojem nisu potrebna dodatna sedišta odlučilo je da blokira vrata pre isporuke, smanjujući težinu i čineći kabinu fleksibilnijom. Boing i Aljaska erlajns nisu odmah odgovorili na zahtev za komentar o vratima.

 

 


„Čuo se zaista glasan prasak iz zadnjeg dela aviona i buka i sve vazdušne maske su pale“, rekao je Evan Smit, jedan od 171 putnika u avionu. „Rekli su da je u tom redu bio dečak čija je košulja isisana iz aviona, a majka ga je držala da ne ide sa njom."

 

Dijego Muriljo je rekao da je rupa "široka kao frižider".

Putnica Elizabet Li je dodala: "Deo aviona je nestao i vetar je bio izuzetno jak. Ali svi su bili na svojim sedištima i vezali pojaseve."

Iks_@theanthonydavis
 


Džesika Montoja opisala je let kao "izlet iz pakla", dodajući da je vetar jednom čoveku izbio telefon iz ruke.

Istorija katastrofalnih nesreća
 

Prošlog meseca, FAA je takođe reagovala na MAKS porodicu, pozivajući avio-kompanije da pregledaju Mak modele zbog mogućih labavih vijaka u sistemima upravljanja kormilom.

Boing 737 MAKS je opisan kao "najtestiraniji avion u istoriji" nakon niza bezbednosnih problema.

Porodica aviona Maks bila je prizemljena u martu 2019. godine na godinu i po nakon što su se dva MAKSA-a srušila pod sličnim okolnostima, pri čemu su poginuli svi putnici i članovi posade u oba aviona. Ukupno je umrlo 347 ljudi.

Ekspert za vazduhoplovstvo Džon Strikland rekao je da se incident Aljaske erlajnsa uveliko razlikuje od onih nesreća, dodajući da je 737 MAKS imao „ogroman bezbednosni rekord“ otkako je vraćen u upotrebu.

 

 


„Iako imamo malo dokaza zašto je ovaj deo trupa otpao, to nema nikakve veze sa prizemljenjem aviona tokom 18 meseci“, rekao je Strikland za BBC njuz. „Ali prirodno je da Aljaska erlajns oprezno pristupa prizemljenju svoje flote.

 

 

Nedavno je Boing najavio da će povećati tempo isporuka 737 MAKS nakon što je rešio problem isporuke koji je zahtevao dugotrajne inspekcije novih aviona i njihovog inventara, prenela je agencija Rojters.

Prema podacima Boinga, kupcima je isporučeno oko 1.300 aviona tipa 737 MAKS.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike