Asteroid juri ka Zemlji! Otkriven tek pre 5 dana, uznemireni naučnici počeli odmah da ga posmatraju (FOTO)

26.01.2023

Uočio ga je astronom sa Krima u subotu, 21. januara

Asteroid i Zemlja, ilustracija - Copyright Pixabay

U petak, 27. januara, oko 1.30 posle ponoći mali asteroid imaće veoma blizak susret sa našom planetom. Nazvan 2023 BU, asteroid će preleteti preko južnog vrha Južne Amerike na samo 3.600 kilometara od površine planete, što je manje udaljenost od nekih satelita koji kruže oko Zemlje.

Ne postoji rizik od udara asteroida, ali čak i kad bi došlo do toga, ovaj mali asteroid, čija se veličina procenjuje na 3,5 do 8,5 metara u prečniku, pretvorio bi se u vatrenu loptu i većim delom se raspao u atmosferi, dok bi neke veće njegove krhotine potencijalno padale kao mali meteoriti.

Asteroid je u subotu, 21. januara, otkrio astronom amater Genadij Borisov, otkrivač međuzvezdane komete 2I/Borisov, iz svoje opservatorije MARGO u naselju Naučnij Krimu, priznatoj bazi za merenje položaja malih nebeskih tela i podaci su zatim objavljeni na stranici za potvrdu objekata koji se nalaze blizu Zemlje.

NASA/JPL-Caltech

Nakon što je prikupljeno dovoljno podataka, javnost je obaveštena. U roku od tri dana brojne opservatorije širom sveta napravile su desetine opservacija, pomažući astronomima da bolje preciziraju orbitu BU 2023.

Nasin sistem za procenu opasnosti od udara Scout, koji održava Centar za proučavanje objekata blizu Zemlje (CNEOS) u Laboratoriji za mlazni pogon agencije u južnoj Kaliforniji, analizirao je podatke sa stranice Centra za male planete i brzo predvideo da asteroid neće udariti u našu planetu.

NASA/JPL-Caltech

Dok će svaki asteroid u blizini Zemlje doživeti promenu putanje zbog gravitacije naše planete, 2023 BU će doći toliko blizu da se očekuje da će njegova putanja oko Sunca biti značajno izmenjena. Pre nego što je naišao na Zemlju, orbita asteroida oko Sunca bila je otprilike kružna, sa tendencijom približavanja Zemljinoj orbiti, i trebalo je 359 dana da završi svoju orbitu oko Sunca.

Nakon ovog susreta orbita asteroida biće duža jer će biti pomeren otprilike na pola puta između Zemljine i Marsove orbite. Asteroidu će tada trebati 425 dana za orbitu.