Disanje u kutiji traje 16 sekundi, a snižava stres i pritisak: Možete ga izvoditi bilo gde i bilo kad

09.07.2021

09:17 >> 09:49

0

Autor: Z. A.

Ovo neobično disanje donosi mnogo koristi umu i telu

Disanje u kutiji traje 16 sekundi, a snižava stres i pritisak: Možete ga izvoditi bilo gde i bilo kad
Pexels

Disanje u kutiji ili kvadratno disanje metoda je koja će vam pomoći da poboljšate san, smanjite stres i anksioznost, ali i da snizite krvni pritisak. Ovu vežbu možete raditi svaki dan od jednog do pet minuta

Disanje u kutiji (ili kvadratno disanje) vežba je dubokog disanja koja vam pomaže da se opustite dok se istovremeno pažljivo fokusirate na brojanje zadržavanja daha. Za razliku od ostalih vežbi disanja koje ne koriste brojanje zadržavanja daha ili imaju neravnomerne intervale između svakog koraka, kvadratno disanje jedinstveno je jer ima četiri jednaka koraka, slično kao i četiri stranice kvadrata.

možda će vas i ovo zanimati

Ako vizualizujete kako crtate jednu crtu u svakom koraku ove vežbe, do završetka ćete dobiti kvadrat, otuda i ime za ovu tehniku.

Vežba se može koristiti u bilo koje doba dana i ljudima može biti korisna kada im je nivo teskobe ili stresa na najvišoj tački – tvrdi David Klemanski, psiholog s Jejla i docent psihijatrije na Medicinskom fakultetu Jejl.

U nastavku saznajte kako izvesti ovu vežbu disanja u četiri jednostavna koraka i sve njene zdravstvene prednosti.

Pexels

Kako izvesti vežbu kvadratnog disanja

Ova metoda disanja ima četiri koraka:

1. Prvo polako udahnite četiri sekunde.

2. Zatim zadržite dah četiri sekunde.

3. Polako izdahnite četiri sekunde.

4. Zadržite dah četiri sekunde.

Trajanje svakog koraka može se povećati ili smanjiti u zavisnosti od vaših želja i mogućnosti, ali obično traje od tri do šest sekundi. Celu vežbu možete ponavljati otprilike jednu ili do pet minuta. Na vama je želite li oči držati otvorene ili ne, u zavisnosti od toga šta vam pomaže u boljoj vizuelizaciji crtanja kvadrata. Ovu vežbu disanja možete raditi sedeći ili ležeći.

Ne postoji uobičajeno propisani plan koliko često ili koliko redovito treba koristiti disanje u kutiji – kaže Klemanski. Korisno je vežbu izvoditi svaki put kada osećate da ste pod stresom ili ste anksiozni, ali možete je raditi i svaki dan u isto vreme kako biste razvili doslednu rutinu i dugoročne zdravstvene dobrobiti.

Pexels

Zdravstvene dobrobiti disanja u kutiji

Parasimpatički nervni sistem pomaže našem telu da se smiri sporijim disanjem i smanjenim brojem otkucaja srca. Tehnike disanja, poput ovog kvadratnog disanja, efikasno uključuju parasimpatički sistem. Naime, kada dišemo sporije i dublje, naše telo će krenuti da se opušta – kaže Klemanski.

Različite vežbe disanja – uključujući disanje u kutiji (ili kvadratno disanje) – pružaju brojne prednosti:

* Smanjuje stres i anksioznost

* Poboljšava san

* Povećava pažnju i fokus

* Poboljšava pamćenje

* Reguliše raspoloženje

* Snižava krvni pritisak

Gotovo svako može imati koristi od kvadratnog disanja, ali posebno oni ljudi koji pate od hroničnog stresa i/ili anksioznosti – kaže Klemanski.
Ako imate zdravstvena stanja koja otežavaju disanje, poput hronične opstruktivne bolesti pluća, prvo se posavetujte sa svojim lekarom o tome da li je ova vežba disanja prikladna za vas, piše Insider.

24sedam/Katarina Mihajlović

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi