Mobilnost bez zagađenja: Grčko ostrvo uvođenjem automobila isključivo na električni pogon postaje ekološki uzor

15.11.2020

16:55 >> 12:27

0

Biće prvi na svetu

Mobilnost bez zagađenja: Grčko ostrvo uvođenjem automobila isključivo na električni pogon postaje ekološki uzor
Copyright Profimedia

Svet se sve više okreće ka očuvanju prirode i smanjenju zagađenja, a jedno grčko ostrvo biće prvo na svetu koje će uvesti novine u borbi protiv zagađenja. Naime, “folksvagen” i Grčka žele da na ostrvu Astipale pokažu da je mobilnost moguća i bez zagađenja vazduha. Grčko ostrvo bi trebalo da postane ostrvo elektromobilnosti, i primer drugima.

Malo egejsko ostrvo Astipale, smešteno između Santorinija i Kosa, trebalo bi da postane model klimatski neutralne mobilnosti. Nemački automobilski koncern “folksvagen” i grčka vlada potpisali su 4. novembra odgovarajuće pismo o namerama. Izvršni direktor “folksvagena” Herbert Dis kaže da se radi o “projektu koji je, prema mojim saznanjima, jedinstven u svetu”.

U sledećih nekoliko godina ostrvo Astipalea, površine oko 100 kvadratnih kilometara, trebalo bi da postane ekološki uzor – sa električnim automobilima, skuterima i biciklima, pa čak i samovozećim miniautobusima.

Predviđeno je da se oko 1.500 vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem zameni sa hiljadu električnih vozila. To će verovatno biti “folksvagenovi” električni modeli ID.3 i ID.4. Vlada u Atini subvencioniše njihovu kupovinu i plaća do 12.500 evra po vozilu. “Folksvagen” će ih, pak, nuditi po proizvodnoj ceni, a i sam će uložiti oko deset miliona evra u projekat. Otprilike toliki će biti i udeo države.

Prema rečima izvršnog direktora, ideja o ostrvu bez emisije ugljen-dioksida došla je od grčke vlade. Maik Štefan, rukovodilac poslovnog razvoja u “folksvagen” grupi kaže u intervjuu za Dojče vele:

Profimedia

-Zajedno smo odabrali Astipaleu, jer ostrvo ima tačno prave dimenzije u pogledu veličine, broja vozila i broja stanovnika. Uz to, gotovo i da nema automobilskog saobraćaja između kopna i Astipalee, a ne postoji ni dalekovod od kopna do ostrva.

Gradonačelnik ostrva Nikolaos Komineas kaže da će za potrebe projekta biti potrebno proizvesti “oko 15 odsto više struje” nego do sada.

-U tu svrhu uskoro bi trebalo da budu postavljene vetrenjače i solarni kolektori, a električna energija koja se tako proizvede skladištiće se u posebnim baterijama. Istovremeno, mora se obnoviti i mreža puteva – kaže Komineas. – To je neophodno kako bi se uopšte stvorili uslovi za autonomnu mobilnost.

Folksvagen se nada da bi Astipalea mogla da se razvije u idealnu laboratoriju za istraživanje mobilnosti sutrašnjice:

-Nadamo se da ćemo mnogo naučiti u toj jedinstvenoj situaciji, a onda to preneti i u buduće projekte – najavljuje Štefan. Ambiciozan cilj jeste pokazati da se karbon-neutralna mobilnost u ekosistemu već sada može realizovati, a ne tek 2040. ili 2050. godine.

Zbog relativno male putne mreže na ostrvu, tu je i malo verovatno da će električna vozila imati problem s dometom.

Saznaj više:

Brzina i prašina: Automobil i motocikl stali na crtu, šta mislite da li je brži “porsche” ili “Harley-Davidson”? (VIDEO)

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: rts

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike