Kako boja može uticati na vrednost vašeg automobila i zašto se žuta preprodaje bolje od crne

14.07.2021

15:05 >> 15:22

0

Popularnost neke boje zavisi i od modela automobila

Kako boja može uticati na vrednost vašeg automobila i zašto se žuta preprodaje bolje od crne
Copyright Profimedia

Nedavna studija otkriva da boja može biti bitan faktor u preprodaji automobila. Ono što najviše iznenađuje je da neobične boje, poput žute ili narandžaste, zapravo dosta bolje prolaze u odnosu na tradicionalno „sigurne“ boje kao što su crna ili siva.

Iznenađujuće je i to da su popularne boje poput bele, crne i srebrne upravo u sredini opsega potražnje, dok žuta, bež i narandžasta se tretiraju kao najvrednije.

Pročitajte još

Zašto je to tako?

– Dešava se da mnogi potrošači izbegavaju ove uobičajene boje ne zato što im se ne sviđaju, već zato što pretpostavljaju da to vole svi ostali. Zbog toga se čini da su automobili u beloj, crnoj i srebrnoj boji dosta traženiji, ali naša analiza potvrđuje da nedefinisane boje imaju veću vrednost od uobičajenih i popularnih boja – kaže izvršni analitičar “iSeeCars”, Karl Brauer.

PixabayKoju će boju auta kupac izabrati zavisi i od marke automobila, pa čak i modela. Na primer, narandžasta nije uobičajena boja, ali je popularna kod sportskih SUV modela ili bleštavih kupea, ali popularnost tih boja opada za dodatnih 10% kada je u pitanju, recimo, limuzina.

Pexels

S druge strane, to što je boja retka ne znači da garantuje veću vrednost, jer su smeđa i zlatna retke, ali i u maloj potražnji.

Koliko bi trebalo da uzimate u obzir boju prilikom kupovine automobila?

Moguće je zaraditi nekoliko dodatnih dolara prilikom preprodaje vozila strateškim odabirom bojom, tj. onom koja je popularna za taj model. Na primer, možete kupiti bež kamion pod pretpostavkom da će i dalje bež ostati najpopularnija boja kamiona, jer, kako Njujork tajms ističe, mnogi vlasnici kamiona su vlasnici malih preduzeća kojima je potrebna neutralna boja za natpise na službenom kamionu.

S druge strane, verovatno ćete imati manje sreće u jurnjavi za auto koji je u trenutno popularnoj žutoj boji, jer se trendovi lako mogu promeniti kada odlučite da ga prodate.

Realnost je da bi bez brige trebalo da kupujete bilo koju boju. Boju bi trebalo tretirati isto kao i ostale faktore vlasništva, kao što su održavanje vozila, da li se u autu pušilo, da li su ga kućni ljubimci ili mala deca na neki način oštetili, kao i pređena kilometraža.

Pročitajte još

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike