Nemci dali presek koji se automobili najviše kvare na putu, a koji su najpouzdaniji

28.04.2022

07:50

0

A sve što ima veze sa automobilima i dolazi iz Nemačke vredi

Nemci dali presek koji se automobili najviše kvare na putu, a koji su najpouzdaniji
profimedia-0356214603 - Copyright Profimedia

Kao i svake godine, i ovog aprila nemački auto-klub (ADAC) objavio je statistiku svoje službe pomoći na putu, odnosno intervencija za prošlu godinu na automobilima koji su stari od tri do deset godina.

Kao i do sada, najčešće intervencije u 2021. godini bile su vezane za kvar akumulatora. Tokom 2021. godine akumulator je bio problem u 46,2 odsto slučajeva od ukupno 3,49 miliona kvarova. Godinu pre, udeo kvarova baterija bio je 46,3 odsto, što predstavlja snažan rast u odnosu na 2019. sa 41,8 odsto.

Razlog je pandemija koronavirusa. Zbog nje su automobili mirovali, a to slabi akumulator više nego česta vožnja, piše Revija HAK.

Pexels
 

Teško je odgovoriti zašto se problem neispravnog akumulatora ne popravlja s napretkom tehnologije. Razloga za kvarove može da bude mnogo, a za neke su krivi sami vozači. Ostaviti upaljena svetla, ne zatvoriti pravilno poklopac prtljažnika, voziti samo na kratkim udaljenostima – u tim slučajevima kriv je vlasnik automobila.

S druge strane, nedostaci proizvoda, loš kvalitet i neispravno upravljanje električnim sistemom vozila mogu dovesti do problema s akumulatorom i za njih su odgovorni proizvođači.

Uzrok kvara često zavisi od starosti vozila. Kod mlađih vozila je uopšte malo kvarova i zato manje problema s akumulatorom. Kada vozilo napuni sedam godina, povećava se i osetljivost na kvar baterije. To se obično događa kada akumulator dođe do kraja svog radnog veka.

U ADAC-ovoj statistici kvarova za 2021. procenjena su ukupno 132 modela vozila.

Osnova su bili svi kvarovi tokom 2021. godine koji su zahvatili vozila od tri do 10 godina starosti (prva registracija 2012. do 2019. godišta) te da su navedeni modeli registrovaani najmanje 10.000 puta u bar jednoj od godina praćenja. Modeli s manjim uzorkom se ne ocenjuju. Uzroci kao što su prazan rezervoar goriva ili defekti guma se ne uzimaju u obzir u ADAC-ovom indeksu pouzdanosti.

Pexels
 
Koji su tipični kvarovi?

Problemi s pumpom za gorivo, na primer, pojavljuju se statistički tek od 10 godina starosti vozila, a zatim postaju sve češći. Problemi s alternatorom kontinuirano rastu od četvrte godine. Senzor radilice počinje da se ozbiljnije kvari od 2010. godišta, dakle kada automobili napune 12 godina i oni nisu u ovoj statistici.

Kod svećica ozbiljniji kvarovi se pojavljuju relativno rano (prva registracija 2013/14). Problemi s recirkulacijom izduvnih gasova se češće javljaju u periodu od 2007. do 2013. godine.

Uglavnom, uz akumulator, vozači će potražiti pomoć na putu zbog kvara na motoru ili menadžmentu motora (15,5 odsto), problemima s karoserijom, upravljanjem, kočnicama, oslanjanjem ili menjačem (14,8 odsto), elektronikom (10,3 odsto), gumama (7 odsto), sistemom pumpe goriva (3,1 odsto)…

Koji automobili su najpouzdaniji

U rasponu od tri do 10 godina starosti najpouzdanijim su se pokazali „Toyota Aygo“, „Audi A1“, „Renault Captur“, „Mini“, „Suzuki Vitara“ (od 2019. do 2016. godišta), „Audi Q3,“ BMW serije 1, BMW X1, „Audi A4“, „Audi A5“, „Audi Q5“, BMW serije 3, BMW serije 3 coupe, BMW X3, „Audi A6“ i BMW serije 5.

Pomenimo još neka vozila, „Dacia Sandero“ dobila je vrlo dobre ocene u svim godištima (što je takođe veliki uspeh), vrlo dobar je i „Volkswagen Polo“, a samo je 2012. godište imalo ocenu ispod vrlo dobrog. „Dacia Duster“ ima uglavnom ocene dobar, a 2013. godište ocenu odličan.

Pexels
 

„Mercedes-Benz“ B klasa je vrlo dobra u svim godištima. „Mitsubishi ASX“ je, takođe, odličan i vrlo dobar. Seat Leon je u svim godištima vrlo dobar. „Volkswagen Golf“ je vrlo dobar, osim 2012. kada je – dobar. „Kia Ceed“ se kreće od ocene loše (2012. godište) do ocene vrlo dobar (2019. godište).

Pexels
 

„Mazda CX-5“ je vrlo dobra, osim 2013. godišta kada je dobra.

„Škoda Octavia“ je vrlo dobra, osim 2013. i 2012., kada je dobila ocenu niže, odnosno dobar.

Koji modeli se nisu baš proslavili

Modeli koji se nisu proslavili, odnosno nemaju spektakularne rezultate su „Smart Forfour“, „Hyundai i20“, „Renault Clio“, „Toyota CH-R“, „Toyota Corolla“, „Ford S-Max“, „Opel Insignia“ i „Volkswagen Sharan“.

Zanimljivo, „Toyote“ ne viđamo često u ovoj rubrici, ali ADAC je zabeležio veliki broj problema sa akumulatorima CH-R-a i „Corolle“.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike