Trgovački trikovi: Zbog njih trošimo više novca

14.10.2021

15:30

0

Prodavnice bez prozora i satova, muzika, mirisi - sve to može uticati da kupite i ono što niste planirali

Trgovački trikovi: Zbog njih trošimo više novca
supermarket-949913_1280 - Copyright Pixabay

Slobodno možemo da kažemo da su trgovci vrlo uspešno primenili sva znanja iz psihologije i svih srodnih nauka i disciplina kako bi povećali promet u svojim prodavnicama. Većina kupaca ne obraća pažnju na detalje, a upravo oni čine da potrošimo više novca nego što smo planirali. 

Na količinu novca koju ćete ostaviti u supermarketu utiču, verovali ili ne, muzika, pod i nedostatak prozora i satova. To su samo neki od trgovačkih trikova koji dovode do toga da se duže zadržimo u prodavnici i kupimo i ono što nismo planirali.

Obratite pažnju na prodavnice u kojima često kupujete. Da li ste primetili da većina velikih tržnih centara i trgovina nema prozore i satove? Zbog toga kupci izgube pojam o vremenu i duže se zadrže. A čim više vremena provedu u tržnom centru, veća je šansa da će naići na nešto što im je "neophodno". 

Međutim, postoji još jedan razlog zašto prodavnice nemaju prozore: direktna sunčeva svetlost utiče na ambalažu tako da ona izbledi i ne izgleda više privlačno, piše Feniks magazin a prenosi Večernji list.

Vrlo važan trgovački trik je pozicioniranje proizvoda. Oni najskuplji nalaze se u visini očiju, kako bi nam stalno bili u vidnom polju. Proizvodi koji su na popustu nalaze se na dnu. Cene su označene tako da se na prvi pogled učini da su daleko povoljnije nego što zapravo jesu. 

Stari trgovački trik je i da se čokolade i bombone nalaze na nižim policama, kako bi deca mogla da ih dohvate. 

Pixabay
 

Ako obratite pažnju na podove u trgovinama, videćete da su popločani. Razlog nije samo lakše održavanje, već i želja trgovaca da kupci dok voze kolica stvaraju veću buku. Zbog te buke, većina kupaca instiktivno uspori kako bi bili što tiši. Rezultat toga je da se proizvodi više razgledaju i samim tim više kupuju. 

Veliku ulogu igra i muzika. Istraživači su došli do saznanja da kupci više troše uz laganiju muziku koja usporava kretanje i tera ih da više vremena posvete policama na kojima su izloženi proizvodi.

Američki trgovci su prvi shvatili da veća kolica u trgovini znače veću prodaju. 

Posebnim trikovima koriste se u prodavnicama garderobe, gde se u kabinama za probu nalaze specijalno napravljena ogledala u kojima izgledamo mršavije, imamo lepši ten i vizuelno smo znatno viši. 

Neke prodavnice donjeg veša, na primer, dodaju ružičasti pigment ogledalima kako bi koža kupaca imala lepši ten kada se u njemu ogledaju.

Veliku ulogu u privlačenju kupaca igraju i mirisi, što je direktno povezano sa delom mozga odgovornim za emocije. Slatkasti mirisi, kao što su miris čokolade ili vanile, otvaraju apetit, pa ih trgovci puštaju kroz ventilaciju na odeljenjima za hranu. Stručnjaci čak mirise zovu marketinškim oružjem 21. veka.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike