Vladimir Kecmanović: Prozu nikada ne mogu da pišem pijan, a scene savršeno

28.10.2022

12:45

0

"Film negde liči na roman, jer imaš zaokruženu priču i možeš sam da se snađeš, ali serija je veliki materijal gde se gubiš", ističe književnik

Vladimir Kecmanović: Prozu nikada ne mogu da pišem pijan, a scene savršeno
Vladimir Kecmanović - Copyright 24sedam/ Katarina Mihajlović

Pisci Milena Marković i Vladimir Kecmanović su sinoć, na tribini održanoj na Sajmu knjiga, ocenili da je rad na romanima i scenarijima u pristupu potpuno različit posao.

Govoreći u okviru dijaloga, čiji je moderator bio pisac Muharem Bazdulj, Markovićeva je ocenila da su pisanje proze i scenarija za film i televiziju "potpuno druge discipline, koje nisu za poređenje".

Ona je otkrila da je od pisanja knjiga prvi put zaradila nakon što je dobila NIN-ovu nagradu za roman "Deca" , pre koje je, kako kaže, imala limitiranu publiku i da je zarađivala pišući scenarije, a ne drame.

Milena Marković ATA Images/Mateja Stanisavljević
 

Uz priznanje da scenarija piše "sa uživanjem za novac", Markovićeva je primetila da je u svetu "mejnstrim prešao na serije koje se rade kao ogroman film", dodajući da uživa u radu na scenarijima jer joj to pruža određenu egistencijalnu udobnost koju nikad nije imala.

- Uživam da radim krimi serije. Veliki sam ljubitelj krimi žanra i nadam se da ću ih raditi dugo - istakle je Milena Marković.

Vladimir Kecmanović je ocenio da je scenaristički rad potpuno drugačiji od romana. Kako je objasnio, kod scenarija za seriju "samo pisanje je jako mali deo posla, većinom se sastoji od beskonačnog dogovaranja i pravljenja koncepta".

Vladimir Kecmanović ATA Images/Mateja Stanisavljević
 

Kaže i da "film negde liči na roman, jer imaš zaokruženu priču i možeš sam da se snađeš, ali serija je veliki materijal gde se gubiš".

- Prozu nikada ne mogu da pišem pijan, a scene savršeno - našalio se Kecmanović.

Miharem Bazdulj je podsetio da je knjiga "Deca" Milene Marković "obeležila sezonu", pošto je pored NIN-ove nagrade za žanr romana u stihovima imala ogroman tiraž, a i u Narodnom pozorištu se izvodi istoimena predstava koja je nedavno imala svoju premijeru.

Muharem Bazdulj ATA Images/Mateja Stanisavljević
 

Kecmanović pre nekoliko dana objavio novi roman "Kad đavoli polete", a zajednička crta sa "Decom" je lik dečak u centru priče, odnosno to što "bez dečje perspektive nema zapleta" - naveo je Bazdulj.

Milena Marković je rekla da je "jedna od centralnih teza 'Dece' to da smo sticajem okolnosti ostali i dalje deca, a iskušenja koja smo imali nas nisu dovoljno napravila ljudima".

- Samo imanje dece nas ne čini ljudima, nego nam produbljuje bezdan u kome se nalazimo u nepojamnim vremenima, gde smo više manje svi razočarani onim u što smo verovali. Ne bih mogla bez roditeljstva - priznala je Markovićeva.

Promo/Lom
 

Istakla je da će morati dobro da razmisli šta će sledeće pisati i dodala da je zanima "nešto potpuno drugačije, novo i da ne bude gore, ako Bog da, da bude bolje".

Bazdulj je primetio da će hrvatski pisac lako naći izdavača u Srbiji, dok postoji disbalans u recepciji kada se radi o Hrvatskoj i srpskim piscima.

- Ovde je metropola i svi su dobrodošli. Tamo gledaju verovatno više lokalno i usmereno na veliki svet. Možda se gradi identitet što se sused malo više ignoriše. Smatram da treba svi ovde da se objave, jer ovo je veliki grad - navela je Milena.

Promo/Laguna
 

Kecmanović je rekao da je takvo stanje s jedne strane, možda, "izraz superioronosti i toleracije naše kulture", a s druge, možda, "naše potrebe da se dodvoravamo nekom ko nas ne želi".

- Mislim da je istina negde između - zaključio je pisac.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike