Kako je romska sahrana u Jugoslaviji postala inspiracija za svetski horor klasik i legendarnu pesmu Majkla Džeksona

10.01.2022

11:30

0

Slučajni događaj iz 1969. godine se pretvorio u nešto neverovatno

Kako je romska sahrana u Jugoslaviji postala inspiracija za svetski horor klasik i legendarnu pesmu Majkla Džeksona
Majkl Džekson - Copyright Profimedia

Ko bi rekao da je grupica Roma iz bivše Jugoslavije zaslužna za razvoj horora? Ali, zaista je tako. Govorimo o jednoj romskoj sahrani na koju je 1969. godine slučajno naišao budući veliki reditelj Džon Lendis (The Blues Brothers, Animal house, Trading places, Coming to America, Tri amigosa) i na kojoj mu se rodila velika ideja.

Naime, Lendis je bio deo ekipe na filmu “Kelijevi heroji” koji se snimao na područjima Istre, Obrenovca i Beočina, a na jednoj od tih destinacija ili negde u vožnji između njih, nikad nije precizirao, naleteo je na obred tokom koga su Romi zavili pokojnika u beli luk i ukopavali ga u neverovatno duboku jamu, i to vertikalno, sve s ciljem da ne može nikada da se vrati s onog sveta.

Inspirisan tim događajem, Lendis je počeo da razmišlja da nikada neće biti u prilici da se suoči se s mrtvim dušama, pa mu se javila ideja za film koji će kasnije postati deo istorije.

Džon Lendis/Profimedia
 

U pitanju je kultni horor “Američki vukodlak u Londonu”, delo koje je uspeo da snimi tek posle više od 10 godina od ovog događaja. Skupio je ekipu na čelu sa kraljem specijalnih efekata Rikom Bejkerom, glumcima Dejvidom Nojtonom, Dženi Agater, Džonom Vudvinom i Grifinom Danom, koga znamo iz Skorsezeovih “Sitnih sati”.

Rezultat je horor s elementima komedije u kojem se vrhunski slažu stravične scene s duhovitim, film o dvojici američkih studenata (Nojton i Dan) u bespućima Velike Britanije i Danovoj smrti nakon što ga odmah na početku ugrize vukodlak. Nojtonov lik je preživeo pokolj s povredama, a mrtvi Grifin ga posećuje i upozorava da mora da izvrši samoubistvo jer je on sad poslednji živi vukodlak i u noći punog meseca će usmrtiti dosta nedužnih žrtava. Kasnije se glavni “junak” sreće i sa svojim pokojnim žrtvama, a ceo taj segment je, naravno, proizašao od onih Roma s početka.

“Američki vukodlak” je dobio mnogo pohvala, što zbog scena transformacije, što zbog atmosfere, muzike, kompletne režije, i postao prvi film koji je osvojio Oskara za najbolju šminku i inspirisao seriju horora u nekoj meri sličnog tona kao što su čuveni “Gremlini“.

Lendisov film je opet popularizovao podžanr sa vukodlacima, tokom kasnijih godina postao je i cenjeno remek-delo i ostao kultni klasik, a nije baš čest slučaj da se spoje ta dva statusa.

Majkl Džekson je, kao veliki fan filma, zahtevao da mu Lendis i Bejker rade na spotu za antologijsku pesmu “Triler”, što se opet pokazalo kao pun pogodak.

Na delu se ovde pokazao pravi „efekat grudve“, a grudva se zakotrljala te 1969. godine na romskoj sahrani u Istri, Obrenovcu ili Beočinu. To je još jedan dokaz da se velike ideje mogu pronaći apsolutno na svakom mestu, samo je potreban pravi čovek da ih prepozna. Džon Lendis bi to sa sigurnošću potpisao.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: headliner.rs

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike