Presela im Nova godina: Dvoje naših putnika otišli na doček u Veneciju, pa ih agencija "izgubila" u Italiji
Jedina dužnost agencije jeste da pri povratku na granici izbriše te ljude sa spiska jer se nisu vratili, a ne mora da ulazi u razloge šta se desilo
Dvoje putnika jedne naše turističke agencije ostalo je nakon dočeka Nove godine u Veneciji, nakon što turistički vodiči nisu uspeli da stupe u kontakt sa njima u dogovoreno vreme.
- U Veneciji je uoči dočeka bilo puno policije i bile su policijske blokade. Dogovor je bio da se posle ponoći nađemo u luci kako bi se čitava grupa vratila brodićem u Lido di Jesolo. Međutim, troje putnika je nedostajalo. Vodič nam je rekla da su joj se vratili i da su na železničkoj stanici. Zato smo se mi prebacili u Lido di Jesolo da ih ne čekamo, a vodič je poslala brodić po njih. Međutim, vratio se samo jedan a dvoje je ostalo u Veneciji. Vodič nam je rekla da ih je posle zvala još 20 puta, ali da se nisu javljali. I onda smo se vratili za Beograd, a oni su ostali - ispričala nam je Jelena J., jedna od putnica.
Međutim, Aleksandar Seničić iz JUTA kaže za 24sedam da agencija u ovom slučaju nije imala obavezu da čeka putnike.
- Agencija nije ustanova za čuvanje. Jedina dužnost agencije jeste da pri povratku na granici izbriše te ljude sa spiska jer se nisu vratili, a ne mora da ulazi u razloge šta se desilo zbog čega nisu bili u grupi. Putnici su odrasli i punoletni dovoljno da donose svoje odluke - objasnio je Seničić.
On kaže da ovakvih situacija ima i da se dešava da se ljudi isključe, pa onda ne možete da ih dobijete.
- Agencije najčešće neko vreme čekaju, ali ako se ne pojave u dogledno vreme onda naastavljaju program da ne maltretiraju ostale putnike. Ovakvi slučajevi mogu da se prijave konzulatu od strane vodiča, što se obično radi, ali bez preteranih daljih priča i obaveza prema putnicima - kaže Seničić.
Agencija ne mora da se vrati
On objašnjava da agencija nema obavezu da se vrati po putnike kada krene nazad ka Srbiji, pa čak i ako se putnici jave u međuvremenu. Jedino se takve stvari dešavaju ako se radi o maloletnicima.
- Imali smo pre desetak godina situaciju da su neka deca na ekskurziji zalutala, pa je jedan profesor ostao na kraju da ih čeka a grupa je krenula. Oni su se javili kada je ostatak grupe već prošao oko 100 kilometara, pa se autobus vratio po njih. Ali kada se radi o komercijalnim grupama, one nemaju tu obavezu. Ako se neko čeka, čeka se pola sata do sat. Većina ostalih putnika nema razumevanja za to, a mogu čak i da tuže agenciju jer niste ispoštovali plan putovanja - objasnio je Seničić.
Dakle, ukoliko se izgubite na putovanju bićete ostavljeni da se sami snalazite za povratak i eventualni ostanak u zemlji.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari