Krenula na odmor, pa umesto u devet ujutru stigla tek uveče zbog kašnjenja aviona: A onda je usledio hladan tuš

26.08.2022

06:40

0

Autor: J.J.

Navela je da je zbog leta izgubila skoro ceo dan

Krenula na odmor, pa umesto u devet ujutru stigla tek uveče zbog kašnjenja aviona: A onda je usledio hladan tuš
Turska Antalija avion - Copyright Profimedia Pixabay

Jedna naša sugrađanka požalila se u grupi kako je trebalo da leti za Antaliju i da je taj let nekoliko puta pomeran, te da je u Tursku, umesto u devet, stigla tek u večernjim časovima. Ona je navela da je zbog odlaganja polaska izgubila ceo dan, kao i da ih je turistički vodič posavetovao da mejlom prilože žalbu turističkoj agenciji.

Dodala je i da je doplata za gorivo bila 40 evra po putniku, uprkos tome što je tog dana cena goriva bila, kako je navela, manja nego na dan uplate rezervacije.

- I kako rešiti pitanje jednog celog izgubljenog dana od ukupno uplaćenih sedam? Let za Antaliju sa 5.00 pomeren je na 8.20, pa na 11.00, pa na 11.30, da bi avion poleteo tek u 13.00 i da bismo došli u hotel u 19.30 umesto u 9.00, kako je bilo dogovoreno prilikom rezervacije. Vodič nas vrlo obeshrabrujuće savetuje da mejlom priložimo žalbu agenciji, a time verovatno nećemo postići ništa, ali morao je da nam da odgovor. Doplate za gorivo su bile 40 evra po putniku, iako je tog dana cena goriva bila manja nego na dan uplate rezervacije. Da li je neko bio u sličnoj situaciji i da li je na kraju uspeo da istera pravdu? - upitala je zabrinuta devojka u grupi.

Turisti, Pixabay
 

Ovim povodom kontaktirali smo s Milanom Lainovićem iz Jute koji nam je kazao da agencija nema nikakve veze sa ovim problemom, budući da obezbeđuje smeštaj, već da bi putnici povodom ovog pitanja trebalo da se obrate avio-kompaniji kako bi dobili objašnjene zbog čega je tog dana let za Antaliju pomeran.

- Putnik bi trebalo da se javi avio-kompaniji i da pita zašto kasne avioni. Oni moraju da imaju informaciju zbog čega su tog dana avioni kasnili. Mi smo turistička agencija koja obezbeđuje smeštaj, a oni obezbeđuju prevoz, i zato bi povodom toga trebalo da se obrate avio-kompaniji - kazao je Lainović za 24sedam.

Na sajtu nekih avio-kompanija pronašli smo informaciju o pravima putnika u slučaju kašnjenja leta

Na sajtovima pojedinih avionskih kompanija pronašli smo objašnjenje da će putnik imati pravo na besplatne prednosti: "kad ima razloga da očekujemo da će vreme polaska biti kasnije od planiranog vremena polaska: za dva ili više sati (za letove do 1.500 km) za tri ili više sati (za letove između 1.500 km i 3.500 km) i za četiri ili više sati (za letove preko 3.500 km)".

Dakle, imaće pravo na besplatne obroke i osveženja u skladu sa vremenom čekanja, dva besplatna telefonska poziva, teleksa ili poruke putem faksa ili mejla.

Takođe, kad je razumno očekivano vreme polaska najmanje dan nakon vremena polaska koje je prethodno najavljeno, može dobiti besplatan hotelski smeštaj u slučajevima kad je neophodan boravak tokom jedne ili više noći ili kad je potreban dodatan boravak u odnosu na nameravani besplatan prevoz od/do aerodroma od/od mesta smeštaja (hotela ili nečeg drugog).

A ukoliko vam je let odložen najmanje pet sati nakon planiranog vremena, za sve letove (do 1.500 km, između 1.500 km i 3.500 km, preko 3.500 km), imate pravo na nadoknadu u roku od sedam dana, pune cene karte po ceni po kojoj je kupljena, za deo ili delove putovanja koji nisu realizovani, i za deo ili delove koji su već realizovani ukoliko let više ne služi svrsi u pogledu vašeg prvobitnog putnog plana, zajedno sa, kad je to relevantno, povratnim letom do prve tačke polaska, u najkraćem mogućem roku.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike