Stefan (6) je najmlađi i najslađi ribolovac u Nišu: Do sada upecao 38 vrsta riba, a ne plaši se čak ni žaba i zmija (FOTO)

23.04.2022

18:00

Autor: Maja Kostić

“Najdraži ulov mi je veliki grgeč, kog sam upecao u blizini Niša", kaže mali Stefan

grgec-2 - Copyright 24sedam/Privatna arhiva

Pandemija koronavirusa i skraćeno radno vreme ugostiteljskih objekata mnoge su doveli do toga da više vremena provode u svojoj kući, ali ne i malog Stefana Tokića iz Niša, koji je baš tada, sa svoje četiri i po godine, počeo da se bavi ribolovom. Za kratko vreme savladao je ovu veštinu i imao ulove na kojima bi mu mogli pozavideti mnogo stariji i iskusniji ribolovci.

Stefan je uspeo da upeca 38 različitih vrsta riba. Želja mu je da upeca skobalja koji živi u Nišavi, ali se jako teško peca.

- Najdraži ulov mi je veliki grgeč kog sam upecao u blizini Niša, na bari broj 6 - priča nam Stefan.

Ovaj šestogodišnjak uspeo je da upeca soma, štuku, šarana, klena, grgeča, crvenpreku, žutooku, mrenu i mnoge druge ribe. Ali pecanje nije jedino što njega zanima - on je zaljubljenik u prirodu, planinarenje, a obožava i gmizavce. Sa svojim ocem često ide u lov na gmizavce: pronalazi žabe, zmije, guštere... Stefan je njima fasciniran i ne boji ih se uopšte. Za većinu je saznao iz enciklopedija, te poželeo da ih pronađe i vidi uživo.

24sedam/Privatna arhiva
Stefan se ne plaši da drži žabice u rukama

Njegov otac Goran Tokić želeo je da mu prenese ljubav prema prirodi, ali na pecanje ga nikada nije prisiljavao, već je čekao da on sam odluči da li želi time da se bavi.

- Bavim pecanjem već 32 godine, ali nisam nikada želeo da to njemu namećem, dok on sam nije poželeo da pođe sa mnom. U prirodu smo često išli i pre toga, samo je zavoleo pecanje baš u doba korone. Jedan od ulova koji je imao, na šta sam bio veoma ponosan, jestre som od 2,3 kilograma, dugačak 72 centimetra. To je jako lep ulov - rekao je Tokić.

On i njegova supruga smatraju da je jako dobro za dete da što više vremena provodi u prirodi, i to je način na koji su od početka vaspitavali Stefana.

- Čak i kada je hladno i kada pada kiša, roditelji se plaše da izvedu dete, jer misle da će se prehladiti. Virusa nema u prirodi, ima ih u zatvorenim igraonicama, vrtićima, školama... To su mesta gde deca dobijaju viruse, ali ne i u prirodi. Potrebna je samo adekvatna garderoba i nema razloga za brigu. To je moj savet roditeljima - poručuje Tokić.

Kako je dodao, Stefan obožava gmizavce, i one koji nisu otrovni često hvata. Njih dvojica se trude da istražuju Niš i okolinu u potrazi za njima. Ipak, Stefanova velika želja je da vidi šarku.

- One žive na Kopaoniku i Staroj planini, tako da je to neki sledeći cilj. Idemo da pronađemo šarku, ali nećemo da je diramo - kaže Tokić.

Dodaje da su prošle godine posetili Ohridsko jezero i da je Stefan tamo imao jako zanimljiv ulov.

24sedam/Privatna arhiva
Ni zmije mu nisu strašne

- U pitanju je drimski šaradan, to je prilično retka riba i jako zanimljiv ulov - kaže Tokić.

Ističe da je Stefan za sve što radi sam pokazao interesovanje, i dodaje da roditelji ne bi trebalo da budu nametljivi, ali da bi bilo dobro da omoguće deci da što više vremena provode napolju i približe ih prirodi.

- Uvek mu kažem da možemo da ostanemo kod kuće da gledamo crtani film, ali on bira drugačije: ili lista neku od enciklopedija sa gmizavcima, ili odlazimo na pecanje, planinarenje, u prirodu - rekao je Tokić.

Njegova supruga ne voli pecanje, ali im se pridružuje u šetnji i planinarenju. Kako je rekao, ona nije ljubitelj gmizavaca, ali nema ništa protiv toga da ih on i Stefan pronalaze i istražuju.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.