Dr Andrija Vujičić za 24sedam: Pre ciljeva, važniji nam je odnos prema korisnicima naših usluga

05.04.2022

14:04

0

Šta su donele nove zakonske regulative

Dr Andrija Vujičić za 24sedam:  Pre ciljeva, važniji nam je odnos prema korisnicima naših usluga
24sedam/Goran Sivački

Pravilnik o tehničkom pregledu motornih vozila stupio je na snagu u julu 2018. godine, a nakon perioda privikavanja, od januara ove godine svi učesnici su u obavezi da rade po istim, strožim propisima. Šta su donele nove zakonske regulative, kakvo je stanje na tržištu tehničkih pregleda, ali i odnos vozača, servisera, osiguravajućih kuća i drugih učesnika, za 24sedam objašnjava dr Andrija Vujičić, generalni direktor kompanije CVS tehnički pregledi.

Koja je slika trenutnog stanja na tržištu tehničkih pregleda u Srbiji? Koliko je ono usklađeno sa evropskim standardima?

- U pogledu propisa i standarda, delatnost tehničkog pregleda u Srbiji je apsolutno aktuelna sa evropskim direktivama koje uređuju ovu oblast. Objektivno posmatrano, napravljen je ogroman napredak, jer su od 05.01.2022. konačno u punoj meri počeli da se primenjuju propisi koji su predstavljeni 2018. godine.Kada posmatramo samo tržište delatnosti tehničkog pregleda u Srbiji, možemo reći da ono nije mnogo uznapredovalo sa donošenjem novih propisa. I dalje imamo isti, ili čak i viši broj učesnika na tržištu, po čemu smo vodeći u Evropi.

Da li i u kojoj meri postoji razvijena svest o značaju tehničkog pregleda za bezbednost na putevima, ali i smanjenje štetnih gasova?

- Tehnički pregled se još uvek ne doživljava kao delatnost od opšteg interesa kako je to formulisano Zakonom o bezbednosti saobraćaja. Tu postoji dosta prostora, ali i obaveza zainteresovanih strana za unapređenje. Tehnički pregled ne treba posmatrati kao nametnut zahtev zakonodavca pri registraciji vozila. Sa druge strane, i sami tehnički pregledi imaju obavezu da doprinesu promeni takvog stava kod vozača, prvenstveno kroz kvalitetniju komunikaciju sa korisnicima usluga.

Prošlo je skoro godinu dana od donošenja novog Pravilnika o tehničkom pregledu vozila. Kakva su dosadašnja iskustva? 

- Tačnije, Pravilnik o tehničkom pregledu motornih vozila stupio je na snagu još 05. jula 2018. godine, ali je dat duži rok za njegovo sprovođenje, kako bi svi učesnici imali vremena da se prilagode. Taj rok je istekao 05. januara ove godine i sada su svi u obavezi da rade po istom propisu. Novi Pravilnik je velika promena za sve strane. Vozači se postepeno navikavaju na strože zahteve i obavezu da vozila moraju biti u tehnički ispravnom stanju. Kontrolori na tehničkom pregledu su u najvećem broju već priviknuti na korišćenje dodatnih uređaja i detaljan pregled vozila. Ono čega su svi postali svesni jeste da pravi tehnički pregled mora da traje 30 minuta i duže.

24sedam/Goran Sivački
 

Ranije ste se bavili i odnosom društava za osiguranje i pravnih lica registrovanih za vršenje tehničkog pregleda vozila. Kakva je situacija na ovom polju, da li postoji pomak?

- Duboko je uverenje da su i osiguravači sada posvećeni poštovanju pozitivnih propisa, uprkos povremenim istupanjima u nameri da se prečicom osvoji tržišni udeo. Ono što još uvek nedostaje je veća svest društava za osiguranje o značaju tehničkog pregleda, ali ne samo kao kanala prodaje osiguranja. Naime, svakom društvu za osiguranje treba da je cilj da ostvari saradnju sa savesnim tehničkim pregledima koji u saobraćaj "puštaju" samo ispravna vozila. Osiguravajuće pokriće u autoodgovornosti je ogromno i preuzimati rizik od vlasnika neispravnih vozila je dugoročno pogrešan pristup. Ovo su često obrnuto-proporcionalni zahtevi, jer u velikom broju slučajeva "najbolji" prodavci osiguranja su i najmanje zainteresovani za tehničku ispravnost vozila.

CVS je relativno nova kompanija na tržištu. Kako biste ukratko opisali kompaniju i naredne poslovne korake?

- Iako je CVS nova kompanija na tržištu, njeni osnivači su odavno potvrđeni u automobilskom sektoru, industriji osiguranja i špediciji. British Motors, kao ovlašćeni uvoznik luksuznih vozila Jaguar i Land Rover je, pored velike i renomirane konkurencije, osvojio značajan tržišni udeo. 

To ukazuje na agilnost menadžmenta i dobro razumevanje poslovnih modela koji dovode do uspeha, čak i onda kada ne postoji duga tradicija nekog brenda na tržištu. Isti poslovni model i sistem upravljanja dalje je primenjen i na Globos osiguranje koje je za kratko vreme ostvarilo vrhunske rezultate. Sada se ova poslovna filozofija prenosi na kompaniju CVS.
U ovom momentu smo najbrže rastuća kompanija za delatnost tehničkog pregleda u Srbiji, i za manje od godinu dana već drugi po broju stanica. Uz sinergijsko delovanje OMR Grupe i kompanije Jugis lako je zaključiti koji su nam ciljevi.
Foto PR
 

Kako je navedeno na sajtu kompanije, CVS omogućava klijentima da obave tehnički pregled i završe sve procedure vezane za vozila. Koje procedure su u pitanju? 

- Pre ciljeva, najvažniji nam je odnos prema korisnicima naših usluga. Iz tog razloga naglašavamo sve procedure ili aktivnosti vezane za vozila. Ideja je da našim klijentima ne pružimo samo proveru ispravnosti vozila. Nije nam ni cilj da kršeći propise samo „overavamo ispravnost“ vozila i tako ugrožavamo vlasnika vozila, njegove putnike i ostale učesnike u saobraćaju.

- Osnovni princip našeg rada je da učinimo dodatni napor i pružimo onu uslugu koja će omogućiti klijentima da svoje vozilo dovedu u stanje potpune tehničke ispravnosti, uz što manje opterećenje porodičnog budžeta. Zato na našim stanicima za tehnički pregled postoji mogućnost plaćanja celokupnih troškova registracije na odloženo, putem kredita Addiko banke. Insistirali smo na jednostvnoj proceduri i odsustvu uobičajenih kolaterala, što u praksi znači da je dovoljna samo lična karta kako biste dobili odobrenje.

- Na taj način naši klijenti ne moraju imati jednokratno velike izdatke za registraciju, već vremenski rasporediti trošak na 3 do 12 rata.  S druge strane, naš pristup je da kada prilikom pregleda utvrdimo da vozilo nije ispravno, naše interesovanje za klijenta ne prestaje, naprotiv. Naši kontrolori tehničkog pregleda imaju obavezu da detaljno obrazlože i ukažu vlasnicima vozila na sve neispravnosti zbog kojih vozilo nije ispunilo uslove za produženje registracije.

- Ukoliko klijent želi, naši stručni saradnici mogu vlasnicima vozila da obezbede ispravku nedostataka na vozilu u kratkom roku. S obzirom da većina nedostataka može da se otkloni u roku od 72 sata, vlasnici vozila nemaju dodatne izdatke za tehnički pregled.

Postoje li neke nove usluge ili procesi koje biste posebno istakli kao pozitivnu promenu na domaćem tržištu tehničkih pregleda?

- Nažalost, u sadržaju usluge tehničkog pregleda nije bilo značajnijih pozitivnih promena. Iako je ova usluga, kao i njen sadržaj, određen propisima, nema posebnih inicijativa za kreiranje nove vrednosti.

Šta su nedoumice ili prepreke sa kojima se klijenti najčešće susreću kada je u pitanju tehnički pregled vozila?

- Čitajući komentare vozača u medijima i prateći potrebe naših klijenata, verujem da je potrebno više interakcije kako bi se steklo razumevanje za kolege kontrolore, koji su izloženi velikom stresu u svom radu. S jedne strane imaju Upravu saobraćajne policije čiji je zadatak da vodi računa o njihovom radu, a sa druge strane su klijenti, koji se još uvek sećaju vremena kada je tehnički pregled bio samo overa papira.

- Često im se upućuju komentari da „maltretiraju“ vlasnike vozila tražeći da su vozila oprana, ili prtljažnici ispražnjeni. Nedostaje razumevanje da to nisu zahtevi kontrolora ili privrednih društava, već zvanični propisi čije je poštovanje u opštem interesu. Pravilnikom je predviđeno da se vozilo pregleda samo ako je čisto i neopterećeno. Takođe, pregled svih uređaja na vozilu nije obest kontrolora, već postupanje po strogim propisima i ukazivanje na eventualne neispravnosti koje mogu biti opasne u saobraćaju. Misija CVS-a je da naše kontrolore predstavimo kao iskrene saveznike vlasnika vozila.

I za kraj, koji su dalji planovi CVS mreže tehničkih pregleda?

- Rast i razvoj. Želja nam je da budemo prisutni u svakom registarskom području i tako predstavimo CVS kao sinonim za ovu delatnost. Verujem da to možemo ostvariti kroz sistemsku posvećenost i vrhunsku obuku zaposlenih, čime ćemo dobiti poverenje klijenata.

24sedam/Goran Sivački
 

Dr Andrija Vujičić je diplomirao, magistrirao i doktorirao na Mašinskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Iza sebe ima bogato iskustvo u delatnosti tehničkog pregleda vozila, osiguranja i automobilske industrije. Član je nekoliko domaćih i međunarodnih udruženja iz oblasti osiguranja i tehničkog pregleda. Na Mašinskom fakultetu član je Saveta.  

 

Bonus video
24sedam

 

 

 

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: 24sedam

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti