Najvažnije lekcije u biznisu koje smo naučili tokom pandemije: Ko se ne prilagodi, propada

20.12.2021

19:25

0

Autor: 24sedam

Kompanije koje su pronašle način da se brzo adaptiraju na novonastalu situaciju imale su veću šansu za uspeh

Najvažnije lekcije u biznisu koje smo naučili tokom pandemije: Ko se ne prilagodi, propada
biznis profimedia-0549188044 - Copyright Profimedia

Već skoro dve godine svet živi sa pandemijom korone koja je sve izmenila iz korena, pa tako i poimanje biznisa i poslovanja. Promenile su se i poslovne navike i način odlučivanja i planiranja.

Pre svega, veliki broj biznisa primarno se "preselio" na onlajn poslovanje i u digitalnu sferu. Zabrana fizičkog kontakta, pogotovo na početku pandemije 2020. učinila je svoje. Ko se prilagodio novim uslovima taj je i opstao, a evo šta su najvažniji novi trendovi i lekcije koje su kompanije morale da usvoje.

Prilagodljivost je ključna

Biznisi koji su pronašli način da se brzo adaptiraju na novonastalu situaciju, imali su veće šanse za uspeh i ostvarivanje profita. Ovo su biznisi koji su bili spremni da odmah reaguju i prate trendove kako bi obezbedili bolje rezultate. Razvijanje "prilagodljivosti“ kao centralne vrednosti pomoći će biznisu da opstane i u situacijama koje su izazovne i iscrpljujuće, a povremeno i da iz njih izađe kao pobednik.

Dugoročno planiranje

Biznisi koji imaju jasno definisane poslovne ciljeve lakše su se prilagođavali situaciji, jer su znali za koje rezultate treba da se bore i kako da svoje postupke usklade sa unapred definisanom biznis strategijom. Ukratko, bili su spremniji na promene, jer su odredili elemente svog plana koje žele da očuvaju čak i u ekstremnim okolnostima, a za one koji su promenljivi, postojale su osmišljene alternative, piše Investitor.me.

Praćenje globalnih trendova

Ne možete da donosite ispravne odluke, zasnovane na informisanosti, ukoliko posmatrate samo svoje neposredno okruženje. Kako bi i kratkoročno i dugoročno planiranje bilo moguće, neophodno je da posmatrate širi kontekst i donosite zaključke o potencijalnim preprekama na koje ćete naići, ali i o šansama koje možete da iskoristite. Angažovanje konsultanta vam takođe može pomoći da se fokusirate na bitne trendove i integrišete ih u svoje poslovanje.

Fokusiranje na digitalne kanale

Pixabay/Photo Mix
 

Digitalni kanali su postali ključni za komunikaciju i prodaju tokom globalne pandemije. Biznisi koji su brzo uspeli da svoje aktivnosti preusmere na onlajn kanale, dobili su priliku da se bolje povežu sa zajednicom koja je tokom prethodnih meseci bila aktivnija nego ikada na ovim platformama.

Otvorena komunikacija sa zaposlenima

Promene u radnom procesu i izmeštanje iz poznatog radnog okruženja, dovele su do toga da se zaposleni, koji su pod stresom zbog zdravstvene i društvene krize, suoče i sa novinama na poslu koje su uticale na stvaranje dodatne tenzije. Otvorena komunikacija sa zaposlenima može pomoći da se oni osete sigurnije, da izraze svoje mišljenje i bojazni, kao i da pruže konstruktivne savete za unapređenje poslovnog procesa. Stvaranje bezbednog okruženja u vremenu krize, rezultiraće pojačanom lojalnošću i posvećenošću zaposlenih koji umeju da prepoznaju kvalitetnog i organizovanog poslodavca.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike