Potkresana krila: „Norvejan er“ bankrotirao, „Montenegro“ zove u pomoć

19.11.2020

10:09 >> 12:51

0

Norveški prevoznik traži zaštitu od poverilaca, crnogorski broji minus na ovogodišnjem saldu

Potkresana krila: „Norvejan er“ bankrotirao, „Montenegro“ zove u pomoć
Copyright Pixabay/ Júlia Orige

Kompanija „Norvejan er“ (Norwegian Air) zatražila je zaštitu od poverilaca kako bi dobila na vremenu da restrukturiše svoje poslovanje i preživi pandemiju koronavirusa. Njihove kolege iz crnogorskog “Montenegro erlajnsa” još nisu došli do bankrota, ali vape za pomoć države.

Kompanija „Norvejan er“ je u sredu podnela zahtev za sudsku zaštitu u Irskoj, gde se nalazi njena imovina, i ako je sud odobri, biće zaštićena od prinudne naplate do sto dana.

Ovakav potez u kompaniji obrazlažu potrebom da se smanji dug, poveća flota i osigura novi kapital, a očekuju da će taj postupak „čupanja iz problema“ trajati do pet meseci.

„Norvejan er“ je osnovan 1993. godine, a započeo je brzu ekspanziju pre desetak godina, kopirajući poslovni model čuvenog niskobudžetnog prevoznika „Rajan era“.

Ali agresivna strategija rasta ostavila je ogromne dugove i malo prostora za manevrisanje kad su stvari krenule po zlu, prenosi BiznisInfo.ba.

Do spasa ni jeftinim letovima, Pixabay/ Dirk Daniel

Istovremeno iz Crne Gore stiže vest da je nacionalni avio-prevoznik na kraju trećeg kvartala napravio minus od 15 miliona evra, za šest miliona više nego u istom periodu prole godine, piše „Dan“.

Svoje loše rezultate iz „Montenegra“ obrazlažu pandemijom, i daju regionalno poređenje.

„Kroacija erlajns“ (Croatia Airlines) je za devet meseci prošle godine imala gubitak šest i po miliona evra, a ove godine ima 32 miliona, iako je Hrvatska imala znatno bolju turističku sezonu nego Crna Gora. Ovo govori o dubini krize koja nas pogađa i odgovoru koji je u našim uslovima bio moguć – kazali su u kompaniji.

Za devet meseci su ostvareni ukupni prihodi od 11,6 miliona evra, a u istom periodu prošle godine su iznosili 60 miliona.

“Uprkos ovako ozbiljnim pokazateljima, borimo se da sačuvamo tkivo nacionalnog avio-prevoznika – sredstva i kadar, koliko je god to moguće u ovim uslovima. Ograničenja i mere za putovanja utiču na redukovanje tražnje i odustajanja od putovanja, na šta ne možemo uticati. Trudimo se da budemo fleksibilni, da razumemo sadašnje potrebe putnika, podstičemo putovanja i izađemo u susret složenim organizacionim zahtevima putovanja”, naveli su u MA.

U kompaniji su dodali da je u ovom vremenu društvena funkcija nacionalnog prevoznika najvažnija i  taj zadatak, uprkos svemu, mora izvršavati.

Pročitajte još:

EKSKLUZIVNO Jorgovanka Tabaković: Nećemo prodati Poštansku štedionicu, uvek ću se zalagati za to da imamo što više domaćih banaka

Na red stigla i Petrohemija? Ozbiljna prilika i za Srbiju i za Rusiju

Nacionalni avio-prevoznik je poručio da im je za savladavanje posledica krize izazvane pandemijom potrebna pomoć Vlade.

– Kompanije širom sveta su dobile višemilionsku pomoć svojih država kako bi se izborile sa razarajućim posledicama koronavirusa. Pomoć kompanijama na teritoriji Evrope uglavnom je iznosila od tri do 20 miliona po avionu i zavisila je od brojnih faktora. MA trenutno saobraća sa četiri aviona u floti – kazali su u MA.

Druga opcija je da prizemlje avione, da države budu avio-nedostupne, a bez avio-veza nijedna država ne može.

– U regionu imamo primere Srbije i Hrvatske čije vlade čine sve da sačuvaju svoje avio-kompanije, iako imaju odlične auto-puteve i mnogo bolju železnicu od nas. Kriza komercijalne avijacije je toliko velika da ne postoji način da kompanije malih zemalja same prežive – rekli su u MA.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike