Upozoreni Kinezi i/ili Rusi: „Ako ne bude nove pruge do kraja godine više neće raditi“

05.12.2020

11:38 >> 11:43

0

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović oštro je danas javno upozorio inostrane partnere na modernizaciji pruge Beograd –

Upozoreni Kinezi i/ili Rusi: „Ako ne bude nove pruge do kraja godine više neće raditi“
Copyright Tanjug/Strahinja Aćimović

Ministar Momirović je poručio srpskoj javnosti da će brza pruga na deonici Beograd – Novi Sad biti završena do kraja 2021, „kako su strani partneri koji izvode radove i obećali predsedniku Aleksandru Vučiću“, a izvođače upozorio ih „da više nikada neće raditi u Srbiji ako ne budu ispoštovali rok koji su dali“.

– Ako to ne bude ispoštovano, niko od tih ljudi više neće ništa raditi u Srbiji ili ja više neću biti ministar – poručio je Momirović.

Na pitanje novinara da prokomentariše to što je predsednik Vučić rekao da na toj deonici ima problema i da će radovi kasniti, Momirović je kazao:

“Predsednik je rekao da imamo dosta problema na deonici od Beograda do Novog Sada i to je istina. Ali, mi ćemo to i završiti do kraja sledeće godine iz dva razloga”.

Prvo, mi smo to platili i očekujemo da to bude i kvalitetno završeno, naglasio je Momirović.

“Obećano Vučiću”

Kaže da su strani partneri koji izvode radove obećali Vučiću da ćemo moći da se vozimo prugom za brzinu od 200 kilometara na sat do kraja 2021. godine.

“Mi kao Vlada nećemo dati da se preko obećanja data našem najvišem državnom vrhu pralazi tako lako. Makar u našoj zemlji, ali se ne realizuje ono što smo platili, niko od tih ljudi koji rade u Srbiji više neće ništa raditi ili a neću biti ministar”, poručio je Momirović.

Projekat modernizacije pruge Beograd –  Novi Sad – Subotica – granica sa Mađarskom (Kelebija) – (Budimpešta) – deonica pruge Beograd Centar – Stara Pazova i  deonica Novi Sad – Subotica izvodi kineski konzorcijum kompanija „Čajna reilvej internešenel“ i „Čajna komunikejšen konstrukšen kopmani“ a na delu pruge kod Novog Sada radi i ruska „RŽD internešnel”.

Rusi su u poslu koji je počeo 2017. godine a težak je 338 miliona dolara, zaduženi za dve tunelske cevi kao i vijadukt dužine 2,9 kilometra sa 58 stubova.

Kinezi rade prugu Beograd centar – Stara Pazova dugu 34,5 kilometara i vrednu 350 milina dolara a koja je deo projekta pruge za brzine do 200 kilometara na sat, između Beograda i Budimpešte.

Pročitajte još:

Sve nedoumice oko izmene poreskih zakona: Šta se menja u porezu na imovinu i ko će plaćati više?

Pokretanje biznisa: Teško do novca, ali to možda i nije loše

Rekonstruisnim levim kolosekom na deonici Zemun – Batajnica, 25. novembra uspostavljen je redovan železnički saobraćaj i sad se radi desni kolosek.

Ministar infrastrukture Momirović razgovarao je nedavno sa ambasadorkom Kine, Čen Bo, o realizaciji aktuelnih infrastrukturnih projekata, kao i o nabavci vozova za velike brzine do kraja sledeće godine.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike