Ogroman rast broja internet prodavnica: Šta su građani Srbije najviše pazarili "iz fotelje"?

14.06.2021

19:29 >> 20:46

0

Autor: S. Gavrić

Broj internet prodavnica u našoj zemlji porastao za više od 80 odsto za godinu dana

Ogroman rast broja internet prodavnica: Šta su građani Srbije najviše pazarili "iz fotelje"?
Pixabay/ Bruno /Germany

Broj internet prodavnica u Srbiji je bukvalno “eksplodirao“ u toku “korona“ godine! Tako je za prva tri meseca ove godine, prema podacima Narodne banke, njihov broj porastao čak 81,68 odsto u odnosu na isti period 2020. Takođe, i u odnosu na kraj prošle godine, internet prodavnica u našoj zemlji ima za 10,83 odsto više, a ukupno 2.231.

Ne smanjuje se ni popularnost kupovine robe i usluga preko interneta, te je tako za prva tri meseca, pokazuju podaci NBS, broj dinarskih plaćanja iznosio više od 5,5 miliona, odnosno za 116,5 odsto više nego u prvom tromesečju 2020. godine.

Vrednost kupovine porasla za 124 odsto

– Vrednost pomenutih transakcija iznosila je više od 12 milijardi dinara, što je za 124 odsto više od vrednosti plaćanja u prvom tromesečju 2020. Porast beleže i transakcije u evrima i američkim dolarima. Vrednost i broj plaćanja u evrima porasla je za 27,9 odsto, odnosno za 20,5 odsto, dok je u dolarima rast iznosio 88,6 odsto, odnosno 61,4 odsto – navodi NBS.

Kako za 24sedam kažu u eCommerce Asocijaciji Srbije, popularnost kupovine robe i usluga preko interneta se ne smanjuje, a sasvim sigurno nastaviće i da raste.

– Najveći porast zabeležen u onlajn trgovini odnosi se na poručivanje hrane, odeće, tehničkih uređaja i računarske opreme – ističu u Asocijaciji.

Šta je potrebno za otvaranje “radnje”

U Udruženju banaka Srbije objašnjavaju da je, između ostalog, za otvaranje internet prodavnice potrebno da je firma registrovana kao pravno lice u Republici Srbiji, zatim da poseduje svoj web sajt, odnosno internet prezentaciju, bez obzira na platformu, na kome postoji internet prodavnica, odnosno web šop.

– Pored toga, potrebno je i da internet prodavnica bude integrisana u sistem za Internet plaćanje poslovne banke, što se može realizovati uz pomoć banke sa kojom se ugovara ovakva usluga – objašnjavaju u UBS.

Kako naglašavaju, značaj razvoja internet prodavnica je velik.

– Zahvaljujući ecommercu i privreda će neminovno da se razvija. Internet trgovina ne poznaje granice. Proizvodi ili usluge su dostupni svima koji imaju pristup internetu 24 časa. Okretanje digitalnom načinu rada i e-commerce rešenjima, jeste ključ za rast privrede u Srbiji – kažu u eCommerce Asocijaciji Srbije.

Shvatili da su promene potrebne

Oni napominju da je rast internet trgovine nešto što je u Srbiji odavno trebalo da se desi.

– Ne možemo da kažemo da je bilo očekivano da ćemo beležiti rast od 200 do čak 400 odsto, ali je činjenica da je digitalizacija promenila način na koji razmišljamo kada nešto želimo da kupimo. E-commerce je pre samo nekoliko godina predstavljao tržište u povoju, danas to isto tržište počinje da dominira – naglašavaju u Asocijaciji.

Kako dodaju, protekla godina je bila zaista turbulentna.

– Ali shvatili smo da su promene potrebne i da možemo da razvijamo ecommerce tržište Srbije brže nego što smo to mogli da zamislimo. Internet trgovina je već bila u razvoju, ali je pandemija samo ubrzala taj proces. Mnogi prodavci su sticajem okolnosti koje su nas zadesile usled pandemije bili primorani da zatvore radnje i taj momenat je bio okidač da se okrenu i internet prodavnicama – kažu u Asocijaciji.

Prema njihovim rečima, vidljiv je sve veći trud i potreba kompanija da insvestiraju vreme i novac u edukaciju kako bi mogli da zadovolje sve veće potrebe i zahteve krajnjih korisnika njihovih usluga.

– On što je sigurno je da se svest menja i da su prodavci ali i kupci svesniji prednosti ovakve vrste poslovanja ili kupovine – zaključuju oni.

Banke prepoznale prednost e-trgovine

U Udruženju banaka Srbije (UBS) kažu za 24sedam da je u vreme pandemije izazvane korona virusom kupovina preko interneta doživela pravi bum.

– Elektronska trgovina koju nude banke u Srbiji omogućava firmama, registrovanim u Srbiji, da postave svoju internet prodavnicu, kako bi svoje usluge ili proizvode mogli da naplate od klijenata u realnom vremenu i sigurnom okruženju, 24 časa dnevno. Banke su prepoznale ovaj vid prodaje kao jako perspektivan i zato su motivisane da svakog klijenta koji je spreman da uđe u ovakav vid prodaje adekvatno podrže – ističu u UBS.

Pročitajte još

Kako objašnjavaju, postoji dosta prednosti korišćenja elektronske trgovine u odnosu na konvencionalno prodajno mesto (fizičko prodajno mesto sa POS terminalom).

– Najvažnije je svakako da su proizvodi i usluge potencijalnim kupcima dostupni bez prekida 24 časa, dok kupci kupuju „iz fotelje”. Internet prodavnice omogućavaju prodaju proizvoda i usluga u skladu sa poslovnim planovima preduzetnika i malih kompanija, kao i lako isticanje ponude i trenutnih pogodnosti – kažu u Udruženju banaka.

Oni ukazuju na to da većina banaka integraciju internet prodajnog mesta klijenta obavlja bez naknade, dok prilagođavanje Internet prodajnog mesta bančinom sistemu elektronske trgovine obavljaju klijenti uz pomoć i asistenciju specijalista iz tehničke podrške u banci.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi