Optimistične vesti iz Nemačke: Znatno bolje raspoloženje privrednika
Primetno poboljšanje u poslovnom raspoloženju u Nemačkoj obradovaće i postojeće partnere u Srbiji, ali i one nove, koji će to postati posle 12. juna i sastanka u Minhenu
Poslovno raspoloženje u Nemačkoj se primetno poboljšalo u martu, zaključeno je u danas objavljenom izveštaju Instituta za ekonomska istraživanja IFO iz Minhena.
Indeks koji meri poslovno raspoloženje nemačkih kompanija je u martu porastao sa februarskih 85,5 poena na 87,8 poena, navodi se na veb stranici IFO.
Nemačke firme su bile nešto manje pesimistične povodom razvoja svog poslovanja u narednih šest meseci pošto je vrednost indeksa u ovoj oblasti porasla sa februarskih 84,1 na 87,5 poena u martu.
Kompanije istovremeno nešto pozitivnije ocenjuje svoju sadašnju situaciju, a vrednost indeksa u ovoj oblasti je porasla sa 86,9 poena na 88,1 poen.
Pročitajte još:
Vrednost pomenutog indeksa je porasla u sektoru usluga, trgovini, ali i u ugostiteljstvu i transportu, zaključuje se u izveštaju IFO.
Nemci traže nove partnere iz Srbije
Ove vesti obradovaće stare nemačke partnere iz Srbije ali i one nove koji to mogu postati posle sastanka koji organizuje Nemačko-srpska privredna komora 12. juna u Minhenu.
Komora poziva kompanije iz Srbije da budu deo regionalnog B2B projekta "Nemačka inicijativa za pronalaženje dobavljača u zemljama Zapadnog Balkana", čiji je cilj da nemačke firme pronađu dobavljače iz traženih industrijskih oblasti u Srbiji i iz zemalja ZB.
U saopštenju ove komore se ističe da firme mogu da se prijave do 4. aprila i da je učešće u projektu već potvrdilo oko 35 nemačkih kompanija koje pretežno dolaze iz metaloprerađivačkog sektora.
Dolaze i iz dobavljačkog sektora za auto-industriju, iz prerade i proizvodnje materijala od plastike, a manji broj kompanija je iz elektro i elektronskog sektora.
Projekat se organizuje pod pokroviteljstvom Ministarstva za ekonomiju i energetiku Nemačke u okviru Programa za razvoj stranih tržišta za mala i srednja preduzeća Nemačke, pod vođstvom nemačkog Udruženja za upravljanje materijalima, uvoz i logistiku, uz podršku predstavništva nemačke privrede u zemljama ZB.
Do sada je u okviru ovog projekta realizovano oko 4.000 B2B susreta, a više informacija o projektu firme mogu naći na sajtu Nemačko-srpske privredne komore.
Projekat "Nemačka inicijativa za pronalaženje dobavljača u zemljama Zapadnog Balkana" je pokrenut 2014. godine u Berlinu u okviru Berlinskog procesa sa ciljem da pruži konkretnu i efikasnu podršku zemljama ZB u njihovim nastojanjima da ojačaju svoju privredu.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari