Vesić: Izgradnja tunela Munjino brdo teče po planu, deonica auto-puta Pakovraće-Požega biće puštena u saobraćaj u oktobru (FOTO)

01.03.2024

11:51

0

Tunel Laz smo već skoro završili i opremili, a Munjino brdo je bio jedan od najtežih tunela za probijanje i sugurno najteži tunel koji smo kopali u Srbiji - rekao je ministar

Vesić: Izgradnja tunela Munjino brdo teče po planu, deonica auto-puta Pakovraće-Požega biće puštena u saobraćaj u oktobru (FOTO)
Tunel Munjino brdo - Copyright TANJUG/ MGSI/ PREDRAG MITIĆ

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić obišao je jutros radove koji se izvode u tunelu Munjino brdo, na deonici auto-puta Pakovraće-Požega i uverio se da izgradnja teče po planu, kao i da će deonica biti zavšrena i puštena u saobraćaj u oktobru.

Ministar je održao radni sastanak sa izvođačima, kod samog tunela Munjino brdo, jedan od dva na toj trasi. Uz tunel Laz, Munjino brdo bilo je najveći izazov za izvođače, zbog konfiguracije terena.

- Tunel Laz smo već skoro završili i opremili, a Munjino brdo je bio jedan od najtežih tunela za probijanje i sugurno najteži tunel koji smo kopali u Srbiji - rekao je Vesić.

Tanjug/MGSI/Predrag Mitić
 

Dužina tunela je oko oko 2,7 kilometara, odnosno 2.755 metara u levoj, i 2.745 metara u desnoj tunelskoj traci, a kako je Vesić naveo, ostalo je da se iskopa još oko 545,4 metra u levoj i oko 525,76 metara u desnoj tunelskoj traci. Istovremeno se, dodaje, rade evakuacioni izlazi za pešake, na svakih 280 metara, a pored toga, na dva mesta u tunelu biće moguće vozilima preći iz jedne u drugu tunelsku cev, u slučaju saobraćajne nesreće. To znači da se tunel gradi po svim svetskim bezbednosnim standardima, naglasio je ministar.

- Uspeli smo da probijemo najteže stene kada je u pitanju njena struktura i geološki sastav koja nam nije omogućavala prethodnih godina da brže radimo. U jednom trenutku se kopalo svega 0,8 metara dnevno. Sada radimo pet metara dnevno, a probijaćemo i po osam do 10 metara dnevno u narednom periodu, kako bi sve bilo urađeno na vreme i po svim standardima. Sve radimo kako bismo ispunili obećanje predsednika Srbije Aleksandra Vučića, da ovaj deo auto-puta bude završen do oktobra - rekao je Vesić.

Prema njegovim rečima, kada u oktobru u saobraćaj bude puštena deonica auto-puta do Požege, kineska kompanija CRBC započeće radove na deonici prema Dugoj poljani, ka Crnoj Gori, dužine 74 kilometra. Istovremeno, počeće i izgradnja autoputa ka Kotromanu, ka Republici Srpskoj i BiH, a u prvoj fazi radiće se deonica do Sušice, kod skretanja za Zlatibor, čime će i ta planina biti povezana na mrežu auto-puteva.

- U Srbiji kada se završi jedan infrastrukturni projekat, nastavlja se drugi i to je deo politike izgradnje i saobraćajnog povezivanja svih delova zemlje, koju vodi predsednik Aleksandar Vučić. Da svaki deo Srbije bude povezan, jer se time obezbeđuju strane investicije, više radnih mesta, bolji život građana i dalji ekonomski razvoj zemlje - poručio je ministar Vesić.

Rukovodilac nadzora na izgradnji deonice autoputa od Preljine do Požege Vladimir Petrović, preneo je da je izvođač radova, kineska kompanija CRBC, mobilisala sve svoje resusre i da se radovi nesmetano odvijaju.

On je potvrdio da tunel Munjino brdo po geološkim uslovima predstavlja najsloženiji tunel na drumskim saobraćajnicama koji je u novije doba izvođen u Srbiji.

- Sada se izvode radovi na iskopu i primarnoj podgradi, paralelno sa radovima na izgradnji sekundarne, finalne podgrade, uz probijanje još nešto više od 500 metara u obe tunelske cevi - rekao je Petrović.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike