Veličanstvena slika sa srpskog gradilišta: Tunel Laz na auto-putu Miloš Veliki u potpunosti savladan, konačno zamirisao prvi asfalt (FOTO)

10.02.2024

12:50

0

Najveće muke zadavala je sama konfiguracija terena i velika količina podzemne vode

Veličanstvena slika sa srpskog gradilišta: Tunel Laz na auto-putu Miloš Veliki u potpunosti savladan, konačno zamirisao prvi asfalt (FOTO)
Copyright RINA

Tuneli Laz i Munjino brdo na auto-putu Miloš Veliki veliki su izazov za neimare. Specifična geologija terena nametala je i dinamiku radova, ali i nalaženje novih građevinskih rešenja. Oba tunela duga su nešto manje od tri hiljade metara, a saobraćajnice koje ih povezuju uglavnom su na mostovskim konstrukcijama. Tunel Laz u potpunosti je savladan i konačno je zamirisao prvi asfalt.

- Svi glavni građevinski radovi su završeni, počelo se sa elektro-mašinskim opremanjem tunela, drenaža, kompletno urađeni ivičnjaci, kako betonski tako i oni za odvod vode iz tunela i došli smo do trenutka kada je moguće krenuti sa ugradnjom prvog sloja asflata, u levoj tunelskoj cevi u dužini od 1.4 kilometra isti plan je i za desnu tunelsku cev. Dugočekani trenutak, ali smo došli do njega i nastavjamo dalje. Očekujemo da do sredine marta do polovine tunela bude uradjen i drugi noseći sloj asfalta - rekao je Nikola Miljković, odgovorni inženjer za tunele Laz i Munjino brdo.

Vredni neimari ipak do sada su se prilikom izgradnje ovih tunela susreli sa velikim brojem problema i prepreka, koje su uspešno prevazišli. Pre svega, najveće muke zadavala je sama konfiguracija terena i velika količina podzemne vode. Rešenja su se pronalizila brzo i efikasno, pa su radovi nakon kratkog usporavanja nastavljeni predvidjenom dinamikom.

- U tunelu Munjino brdo smo odradili zamenu materijala, što je bilo neophodno zbog i dalje prisutne velike količine vode. Dodatno je urađena i drenaža zbog problema priliva vode, a svi radovi su ispraćeni od nadzornog organa. Neophdono je sve odraditi po striktnim pravilima, kako tehnički uslovi nalažu. Planirani su i radovi na podstanici na izgradnji izlazne kolovozne konstrukcije - kaže Miloš Kojić, odgovorni inženjer za trasu.

Zbog samih problema sa kojima su se izvođači suočili tokom izgradnje, u tunele je ugrađeno mnogo više materijala nego što je planirano, a pronađena rešenja su bezbednija i sigurnija nego što je čak i prvobitno bilo planirano. Na to je vredne neimare, kako kažu naši sagovornici, naterala sama surovost Jelice.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: RINA

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike