Računi ipak nisu stigli svim građanima! Šta će biti s popustom?

01.02.2024

21:00

0

Iz EPS-a kažu da su svi decembarski računi dostavljeni "Pošti Srbije", a od 22. januara ponovo radi portal Uvid u račun

Računi ipak nisu stigli svim građanima! Šta će biti s popustom?
Računi - Copyright 24sedam/Georgi Mitev Šantek Profimedia Ilustracija

Komunalna preduzeća trudila su se da zbog štrajka pošte i hakerskog napada na EPS potrošači ne budu uskraćeni za popuste, niti na bilo koji način oštećeni. Situacija sa računima, ipak, još se nije stabilizovala.

Novembarski i decembarski računi za struju, zbog štrajka poštara i hakerskog napada na EPS, mogli su sa popustom od pet odsto da se plate do 29. januara. Međutim, izgleda da decembarski računi još nisu stigli svim građanima.

in oštećeni. Situacija sa računima, ipak, još se nije stabilizovala.

Novembarski i decembarski računi za struju, zbog štrajka poštara i hakerskog napada na EPS, mogli su sa popustom od pet odsto da se plate do 29. januara. Međutim, izgleda da decembarski računi još nisu stigli svim građanima.

"Decembarski račun za struju su pogrešili, nekome su naplatili više, a meni nisu", kaže jedan sugrađanin. I drugi sagrađanin tvrdi da mu nije stigao račun za struju.

Postavlja se pitanje da li će građani koji još nisu dobili račune za struju moći da ostvare popust.

Iz EPS-a kažu da su svi decembarski računi dostavljeni "Pošti Srbije", a od 22. januara ponovo radi portal Uvid u račun.

Dug uz kamatu

Na decembarskim računima za gas pojavila se stavka – dug iz oktobra uz kamatu. Iz "Srbijagasa" kažu da je zbog štrajka poštara došlo do izvesnih nejasnoća u računu.

"Računi nisu stigli na vreme, jer smo dužni prema zakonu za ono što je stiglo, a nije plaćeno, da obračunamo kamatu. Produžili smo valutu za oktobarski račun do decembra. To je zbunilo ljude, jer nisu svi knjigovođe. Ako ima nesporazuma, mogu da odu u 'Srbijagas' ili na naš sajt. Odgovorno tvrdim da niko neće biti oštećen ni za jednu paru", kaže direktor "Srbijagasa" Dušan Bajatović.

24sedam/G.M.Š.
 

I druga preduzeća imala su problema zbog kašnjenja računa, pa su produžavala rokove kako bi građani mogli da ostvare predviđeni popust, na primer, Telekom Srbija.

Pomeranje roka za plaćanje

U situacijama kada isporuka računa kasni, "Pošta" obaveštava "Telekom", a oni korisnike. "Infostan", koji ima oko 800.000 korisnika, a polovina ostvaruje popust, svakog prvog u mesecu započinje distribuciju računa.

Zbog praznika u februaru će, kako su nam rekli, pomeriti rok za plaćanje januarskih računa.

"Ovom prilikom obaveštavamo korisnike da je rok za korišćenje popusta pri plaćanju januarskih računa produžen do subote, 17. februara, zbog obeležavanja Dana državnosti, koji se praznuje 15. i 16. februara", saopšteno je iz "Infostana".

Kada je RTS pre nekoliko meseci, u vreme kašnjenja računa, pitao "Poštu Srbije" koje su njihove obaveze, stigao je odgovor da račune primaju i dostavljaju na osnovu ugovora koje imaju sa komunalnim preduzećima.

U tim ugovorima definisana je obaveza Pošte da račune građanima isporuči najkasnije pet radnih dana od datuma prijema.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: RTS

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike