Kazna za "navlačenje" i 250.000 evra: Kraj eldorada za influensere

18.01.2024

09:37

0

Autor: R.B.

Ista pravila koja važe za medije kada se bave proizvodima i brendovima, važiće i za uticajne ljude na društvenim mrežama

Kazna za "navlačenje" i 250.000 evra: Kraj eldorada za influensere
Copyright Profimedia

Italija je rešila da stane na kraj medijskom „Divljem zapadu“ i da uredi ne samo klasična prostor formalnih medija nego i društvene mreže i njihove influensere.

Influenseri i ostali „kreatori sadržaja“ na društvenim mrežama uskoro bi mogli da budu pod udarom istog zakona kao i tradicionalni mediji kada objavljuju sadržaje na internetu. A da li poštuju ta pravila, kontrolisaće Italijanska agencija za komunikacije (AGCOM), javlja BBC.

– "Divlji zapad" influensera je gotov. Počinjemo s velikima, ali i drugi će morati da se prilagode – rekao je šef AGCOM-a Đakomo Lasorela.

Influenseri će se suočiti sa velikim kaznama ako ne budu jasno označavali saradnju sa brendovima ili transparentno iskazali svoj komercijalni interes. A kazne će biti do 250.000 evra.

AGCOM je u saopštenju rekao da se njegove mere odnose na "komercijalnu komunikaciju i zaštitu temeljnih prava ljudi, maloletnika i sportskih vrednosti".

Ovakvu odluku u Italiji mnogi povezuju s nedavnim skandalom u koji je bila upletena italijanska influenserka Kjara Feranji. Ova influenserka, sa gotovo 30 miliona pratilaca na Instagramu, kažnjena s nešto više od milion evra jer je tvrdila da će prodaja "dizajnerskog" ružičastog božićnog kolača pomoći u finansiranju dečje bolnice u Torinu. U stvarnosti, proizvođač kolača već je dao novac bolnici nekoliko meseci pre lansiranja proizvoda, tako da te dve stvari nisu imale direktnu vezu.

Probleme sa influenserima koji manipulišu javnošću imaju i u Francuskoj, gde je u junu 2023. donet zakon prema kojem mogu da idu i u zatvor ako prekrše nove propise o reklamiranju. To je prvo zakonsko definisanje influensera kao formalnog posla.

U oktobru je Evropska komisija najavila da će pojačati nadzor nad poslovnim praksama i aktivnostima influensera, navodeći da će kreatori digitalnog sadržaja morati da slede poštenu komercijalnu praksu, a njihovi pratioci imaju pravo na transparentne i pouzdane informacije.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike