U Srbiji uvek prvo ide najskuplje: Premijum automobili sa dvostrukim rastom

13.01.2024

19:35

0

Automobili premijum segmenta zabeležilo je u Srbiji u poslednjih godinu dana gotovo dvostruko veći rast od tržišta „običnih“ ili standardnih vozila.

U Srbiji uvek prvo ide najskuplje: Premijum automobili sa dvostrukim rastom
Land Rover - Copyright 24sedam/Goran Sivački

Među sam oko 25.500 novih automobila, koliko je dobilo vlasnike u Srbiji u 2023, prodato je 180 "poršea", 33 "maseratija", 16 "jaguara", 11  "bentlija", 7 "ferarija", 3 "lamborginija", 1 "aston martin", godišnji su podaci Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova (SAUV).

Prodato je i 15 "tesli", modela brenda koji nije premijum u klasi u klasičnom smislu ali ov električni automobili niti su jeftini niti uobičajeni za Srbiju.

Za ovoliko prodatih automobila generalno, rast je bio 11,65% u odnosu na 2022. godinu, što svako nije loše. Ono što je zanimljivo je da kada se odvoje segment premijum i standardnih automobila brojke o rastu su malo drugačije. U premijum segmentu bi rast bio oko 30%.
Većina skupocenih brendova, poput modela iz „BMW-a“ i „Audija“ imala je rast oko 30%, dok su vozila „Land Rovera“ imala skok od gotovo 120%. U segmentu su relativno uzevši, „podbacili“ „Mercedes“ sa skromnih 7% rasta i „Jaguar“ sa za trećinu manje prodati vozila nego godinu dana ranije.

A kada se gledaju samo standardna vozila, i to ona koja su imala prodaju veću od 20 vozila godišnje, rast je tek nešto veći od 12%.

- To je sasvim uobičajeno za Srbiju, gde se i na Sajmu automobila prvog dana uvek prodaju najskuplja vozila. Postoji klijentela za ta vozila u Srbiji, ona nije velika ali postoji. To su kupci koje interesuju noviteti koji se pojave na tržištu, mogu to sebi da priušte, i zbog toga mnogo češće menjaju automobile od velike većine ostalih – kaže za 24sedam Boris Ćorović, generalni sekretar SAUV.

Ništa bez Sajma

Pandemijske godine bez Sajma automobila pokazale su koliko je za svako, a pogotovo naše tržište, to važna manifestacija.

- Nije to samo zbog popusta, koji su ranije bili široko rasprostranjeni. Prošle godine popusta nije bilo ali smo imali ali smo imali i dobru prodaju na Sajmu ali i u junu, koji je bio najbolji mesec verovatno zbog toga što su tad stigla vozila koja su kupci naručili u vreme Sajma – ističe Boris Ćorović.

To nam je ranije potvrdio i Slobodan Pešić, direktor „Folksvagena“ za Srbiju i Crnu Goru u okviru „Porše SCG“, generalnog zastupniku za nekoliko premijum brendova.

- Kupci tih vozila su mnogo otporniji na ovakvu krizu ali bitno je i da se veoma mali broj vozila iz ovog segmenta finansira preko kredita ili lizinga, koji su sada skupi. I na kraju, 80% kupaca premijum brendova su zapravo firme, na koje se vode automobili koje zapravo voze vlasnici kompanija ili preduzetnici – objašnjava Pešić.

24sedam/Katarina Mihajlović
"Svaka roba ima kupca": Audi Q8 e-tron

 

U segmentu tržišta u kom su standardna vozila, gde je mnogo veći broj kupaca fizički lisa ali i pretežni deo prodaje ide kao flotna kompanijama, nema mnogo iznenađenja ni u 2023.

Najprodavaniji su i dalje modeli fabrike "Škoda", sa isporučenih 5.533 automobila, sledi "Tojota" sa 2.239, pa "Hjundai" sa 1.855, što jeste malo iznenađenje jer je ispred Srbima inače omiljenog "Folksvagena", koji je prodao 1.789 komada.

Dalje ide pristupačna "Dačija" (1.603) i njen matični "Reno"(1.477), pa „Kija" (1.300)...

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike