Višedecenijski san je postao java! Impresivni snimci novog auto-puta Ruma - Šabac (FOTO)

12.10.2023

14:28

0

Radovi na auto-putu Ruma – Šabac danas su u završnoj fazi, a povezaće Srem i Mačvu

Višedecenijski san je postao java! Impresivni snimci novog auto-puta Ruma - Šabac (FOTO)
auto-put Ruma-Šabac - Copyright Printscreen/YouTube/Vojvodina uživo

Za samo dve godine, izgrađen je auto-put Ruma – Šabac sredstvima iz budžeta Republike Srbije, što govori o snazi naše države. Republika Srbija, uprkos krizi u svetu nije odustala od investicija i gradnje saobraćajnica. Tokom ove godine, pored završenog auto-puta Ruma Šabac, otvorene su i deonice: brza saobraćajnica od Novog Beograda do Surčina, beogradska obilaznica do Bubanj Potoka, prva deonica Moravskog koridora, i prva deonica auto-puta Niš – Merdare.

Radovi na auto-putu Ruma – Šabac danas su u završnoj fazi, a povezaće Srem i Mačvu. Višedecenijski san, postao je java.

Zabeleženi su fenomenalni kadrovi iz vazduha, a kako izgleda novi auto-put, pogledajte u galeriji:

Izgradnja auto-puta Ruma-Šabac i brze saobraćajnice Šabac-Loznica jedan je od prioritetnih zadataka u drumskom transportu, s obzirom da je reč o projektu koji je važan za razvoj i povezivanje Srema, Mačve i zapadne Srbije i Vojvodine, ali i ovog dela Srbije sa regionom, pre svega sa BiH.

Moderna saobraćajnica koja će povezati Rumu i Loznicu, u ukupnoj dužini od 77 km, obuhvataće tri prostorne celine:

• Deonica Ruma – (Šabac) most na Savi, u dužini od 22 km je auto-put u punom profilu. Trasa zaobilazi sela Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, što će direktno imati uticaj na rasterećenje ulica u ovim naseljenim mestima.

Ispred Hrtkovaca je izgrađen nadvožnjak s petljom, pošto se auto-put ovde ukršta sa državnim putem IB reda broj 20. Nova trasa se ne ukršta s postojećom prugom Zvornik-Šabac-Ruma.

• Most preko reke Save čine tri međusobno spojene celine, odnosno, prilazna konstrukcija na levoj obali, konstrukcija mosta preko reke i prilazna konstrukcija na desnoj obali.

Dužina mosta preko Save je 1,33km, fundiran je na 371 šipu, sa ukupno 45 naglavnih greda i 47 stubova.

Glavni raspon između stubova S6 i S7, na osnovu dimenzija plovidbenog puta, iznosi 155m, što je predstavljalo najveći i najzahtevniji raspon za izvođenje.

• Deonica Šabac – Loznica, će biti brza drumska saobraćajnica. Trasa će takođe zaobići sva naseljena mesta, kroz koja gotovo celom dužinom prolazi postojeći državni put IB reda broj 26 (raniji magistralni put M-19).

Završetak brze saobraćajnice do Loznice najavljen je za narednu godinu.

Uz bolju infrastukturu očekuje se i rast prometa ljudi i robe, a sve to bi trebalo da doprinese bržem razvoju zapadne Srbije.

Šabac spreman čeka i nove puteve i nove privrednike – sa obe strane novog mosta 600 hektara industrijske zone.

Takođe, od Novog Sada do Rume, paralelno se gradi i Fruškogorski koridor. Tra­sa ove br­ze sa­o­bra­ćaj­ni­ce du­ga je 47,7 ki­lo­me­ta­ra.

Deo ove brze saobraćajnice je i novi most preko Dunava, kao i tunel kroz Frušku goru, budući najduži tunel u Srbiji.

Izgradnja puteva i tunela u Srbiji nastavljena je uprkos velikim izazovima, kao što su svetska ekonomska i energetska kriza.

Bonus video:

 

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike