Kina preuzima primat na tržištu baterija za električne automobile: Do kraja 2025. povećaće proizvodnju četiri puta

22.08.2021

08:40 >> 08:23

0

Autor: P. Š.

Procenjuje se da će kapaciteti u Južnoj Koreji pasti sa 18,9 na 11,8 posto do 2025. godine, dok će u Japanu njegov udeo pasti sa 5,5 na 1,9 posto u istom per

Kina preuzima primat na tržištu baterija za električne automobile: Do kraja 2025. povećaće proizvodnju četiri puta
Copyright Pixabay

Usred globalnog pritiska za upotrebu električnih vozila, Kina dodatno pojačava kontrolu nad lancima vrednosti baterija za električna vozila (EV), otkriva nedavni izveštaj kompanije “Rajstad Enerdži” (Rystad Energy).

Dok Kina već upravlja sa 74,3 posto globalnog proizvodnog kapaciteta katoda, bitne komponente EV baterija, “Rajstad”  izveštava da je zemlja na putu da učetvorostruči vlastiti opseg proizvodnje do kraja 2025. godine, pozicionirajući se tako da poveća svoj udeo na 83,8 posto globalne proizvodnje katoda u sledeće četiri godine, piše “Blic biznis”.

Prema izveštaju, koji je objavljen u julu, povećana kineska kontrola tržišta dolazi na račun drugih velikih azijskih ekonomija.

Pročitajte još:

Procenjuje se da će kapaciteti u Južnoj Koreji pasti sa 18,9 na 11,8 posto do 2025. godine, dok će u Japanu njegov udeo pasti sa 5,5 na 1,9 posto u istom periodu.

S druge strane, Evropa će ostati relativno neoštećena. Na putu da doživi najveći rast tržišta katoda do 2025. godine, s predviđenom godišnjom stopom rasta od 53 posto, udeo kontinenta u globalnom katodnom kapacitetu će se povećati na 1,4 posto, procenjuje “Rajstad”.

Većina kapaciteta na evropskom tržištu biće pripisana hemijskoj kompaniji “Džonson Metju”, koja trenutno testira pilot postrojenje katode u Bilingemu u Velikoj Britaniji, a očekuje se da će pokrenuti dve velike katodne linije u Finskoj i Poljskoj.  Očekuje se da će globalni udeo Severne Amerike ostati stabilan na jedan posto.

– Veliki proizvođači električnih vozila planiraju da izgrade pogone za proizvodnju automobila u Evropi i Severnoj Americi, što je ohrabrilo planove za ulaganje i povećanje lokalnih kapaciteta proizvodnje katode – rekao je Edison Luo, analitičar tima “Rajstad Enegdži” za materijale baterija.

No, uprkos predviđenoj stabilnosti njihovih tržišta, udeo u globalnim kapacitetima Evrope i Severne Amerike i dalje bledi u odnosu na kineski. Razlozi za to su brojni, ali se u velikoj meri mogu pripisati nesigurnom izvoru kobalta, glavnog sastojka katoda baterija od nikla, kobalta i mangana/aluminijuma (NCM/NCA), koje proizvode evropska i severnoamerička tržišta.

Industrija baterija radi na smanjenju upotrebe kobalta zbog nekoliko pitanja vezanih za njegovu proizvodnju, uključujući etički složene lance snabdevanja, ograničenu količinu koja se može iskopati i visoku cenu sirovine, navodi se u izveštaju.

EV katode baterija dolaze u dva dominantna oblika: NCM/NCA i litijum – gvožđe fosfat (LFP). Početkom trenda bez kobalta u industriji, severnoamerička i evropska tržišta morala su ograničiti upotrebu kobalta u svojim NCM/NCA katodama. Njihova alternativna strategija je umesto toga povećati sadržaj katoda u niklu.

Ovaj kontra pristup ipak postavlja ograničenja, budući da izveštaj objašnjava da visok sadržaj nikla dovodi do smanjene otpornosti na toplinu i opasnosti od požara, čime se nastavlja usko grlo s kojim se susreću severnoamerička i evropska tržišta katoda.

Pročitajte još:

Dok su evropsko i severnoameričko tržište pokušali uspešno prilagoditi svoju proizvodnju katoda kako bi izostavili upotrebu kobalta, Kina je zaobišla ova pitanja usmeravajući svoje napore na to da postane najveće tržište za katode LFP.

Ove katode su jeftinije za proizvodnju, smanjuju zavisnost Kine od stranog uvoza, jer ima svoje uzvodne rudnike litijuma i, što je najvažnije, ne zahtevaju ni kobalt ni nikl za njihovu proizvodnju. Ova kombinacija faktora stvorila je donekle savršenu priliku za Kinu da preuzme uzde.

– Snabdevanje i nabavka ključnih sirovina ostaje usko grlo za industriju uprkos ulaganjima izvan Azije, a Kina će kapitalizovati rastuću potražnju na tržištu – rekao je Luo.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike