Igrački blokbasteri iz Srbije: Kreativna industrija Srbije u Kelnu
Devet kompanija koje proizvode video igre za različite platforme predstavlja na „Gejmskom“ u Kelnu sebe ali i potencijal Srbije
Devet gejming kompanija iz Srbije: "Two Desperados", "Art Bully", "Gamebizz Consulting", "Spring Onion Studio", "Digital Asset Tailors", "Onyx Studio", "Fortuna Esports", kao i studiji "Shosha Games" i "Phobos" od srede do nedelje predstavljaju Srbiju svetu u Kelnu.
Svoje potencijale, prvi out organizovano, pokazaće na nacionalnom štandu Srbije na svetskom gejming sajmu „Gejmskom“ (Gamescom), javlja Blumberg Adrija.
U okviru ove vodeće svetske biznis platforme posvećene industriji video igara svoja dostignuća, u organizaciji Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA), uz podršku Privredne komore Srbije (PKS) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), predstaviće kompanije koje ne proizvode samo igre, već se bave e-sportom, prave trejlere, animacije, karaktere i grafičke elemente za domaće i strane klijente, bave se konsaltingom u oblasti marketinga, monetizacije i poslovnog razvoja u domenu gejminga.
Direktor Sektora za strateške analize u Privrednoj komori Srbije, Mihailo Vesović, kaže da je bilo prirodno da PKS podrži organizovan nastup na najvećem globalnom sajmu.
Pročitajte još:
- Srbija do sada još uvek nema svog jendoroga, znači niko nije prodao startap kompaniju za milijardu dolara, ali bi bilo strateški dobro za razvoj ove IT oblasti da imamo dvadesetak kompanija koje su prodate za nekoliko stotina miliona dolara. To će proizvesti veći 'spill over' efekat na ostatak kompanija. Dobro je da imamo sve više univerziteta i srednjih škola koje se bave proizvodnjom kadrova za gejming industriju. Jer osnovni uslov da bi gejming industrija mogla da raste, jeste da imamo potencijal u tome da imamo ko može da radi u toj industriji. Čini mi se da su univerziteti već prepoznali. Postoje desetine smerova i na državnim i na privatnim fakultetima - navodi Vesović.
Gejming u Srbiji - više od igre
Gejming industrija Srbije broji oko 150 kompanija, od kojih je prošle godine 15 najvećih domaćih gejming kompanija imalo prihod čak 150 miliona evra. One zapošljavaju oko tri hiljade ljudi. Video igre proizvedene u Srbiji u 2022. igralo je više od 100 miliona ljudi širom sveta.
- Mi smo proizvođači svog IP (intelektualne svojine). Intelektualna vrednost tih proizvoda, tih kompanija pre svega ostaje u ovim kompanijama i to je izuzetno važno. Skoro 80 odsto igara koje se proizvode sadrži domaći 'intelectual property rights'", kaže Vesović.
Po vrednosti globalno, gejming industrija prevazišla je ukupnu vrednost filmske i sportske industrije zajedno, navodi Vesović i dodaje da je očigledno da su srpski gejmeri i te kako zanimljivi za ulaganja.
- Mnoge kompanije su u međuvremenu privatizovane i postale su deo globalnih kompanija, ne zato što su bili samo pul talenata, nego su imali proizvode koji su ugrađeni u nešto što je postala univerzalna vrednost, kao u filmskoj industriji. Kao što postoji Premijer liga u fudbalu tako i u gejming industriji postoje 'triple A' (AAA) igre koje se proizvode svuda u svetu. Neke od njih i delovi za njih su već rađeni u Srbiji, a danas imamo i kompanije koje rade na svojim prvim samostalnim 'triple A' (AAA) igrama. To znači da možemo da pravimo blokbastere u ovoj oblasti - naveo je Vesović.
Kaže da je to važno jer je gejming industrija danas veća ne samo kao što čujemo od filmske i muzičke industrije, nego i od filmske i sportske industrije u celini.
- Pa samim tim, recimo među ovih devet kompanija imamo i kompanije koji nisu samo proizvođači softvera, dizajneri igara, proizvođači i producenti video sadržaja trejlera, nego imamo i kompanije koje se bave organizacijom e-sport događaja. Elektronski sportovi su postali novi vid sporta koji privlači ogroman broj sponzora, ogroman broj gledalaca. Imamo i kompanija koje rade kao savetnici drugih proizvođača video igara - precizira Vesović.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari