Produžava se auto-put Miloš Veliki: Radovi na novoj deonici kreću u martu

22.12.2020

14:30

0

Ova deonica je specifična, između ostalog, po tome što za razliku od dosadašnjih projekata na izgradnji auto-puteva ona prolazi kroz naseljeno, gradsko podr

Produžava se auto-put Miloš Veliki: Radovi na novoj deonici kreću u martu
Copyright Foto: Miloš Tešić/ATAImages

Izgradnja deonice Surčin – Novi Beograd, koja bi trebalo da bude veza sa auto-putem Miloš Veliki počeće u martu 2021. godine. Radovi će biti započeti sa godinu dana zakašnjenja, pošto je trebalo da krenu u prvom kvartalu ove godine, kada je i počela epidemija, pišu Novosti.

Komercijalni ugovor o izgradnji 7,9 kilometara autoputa od Novog Beograda do Surčina sa kineskom kompanijom China Communications Construction Company Ltd (CCCC) potpisan je u avgustu prošle godine. Ugovorena vrednost je 70,5 miliona dolara, a završetak radova je bio planiran do kraja 2021. godine. To će biti jedan u nizu velikih infrastrukturnih projekata planiranih za sledeću godinu.

Specifična deonica

U “Putevima” navode da je očekivani početak radova na izgradnji ove deonice mart 2021. godine, a novi rok za završetak je septemabar 2022. Deonica Novi Beograd – Surčin biće deo auto-puta E-763, duž Koridora 11, odnosno autoputa Miloš Veliki.

Ova deonica je specifična, između ostalog, po tome što za razliku od dosadašnjih projekata na izgradnji auto-puteva ona prolazi kroz naseljeno, gradsko područje, pa tako i zahteva specifičnu tehnologiju izgradnje. Uz put će biti napravljena i biciklistička i pešačka staza.

Trasa od Novog Beograda do Surčinske petlje trebalo bi da auto-put Miloš Veliki učini pristupačnijim stanovnicima centralnih gradskih opština, jer oni sad moraju da putuju auto-putem Beograd – Zagreb do obilaznice oko Beograda da bi se uključili na novu saobraćajnicu ka Čačku. Kada ovaj deo puta bude završen, vozači će moći da se uključe iz Vojvođanske ulice, gde je najavljivana izgradnja kružnog toka.

Pročitajte još

Ova gradska magistralna saobraćajnica je projektovana za brzinu kretanja vozila od 80 kilometara na čas. Predviđene su po tri trake po smeru, razdelni pojas od pet metara, pešačke staze širine po dva metra i bankine. Na trasi će biti tri mosta, jedan most-kanal i jedan nadvožnjak.

Eksproprijacija pri kraju

– Na samom početku trase gradske magistralne saobraćajnice, predviđena su uključenja iz dve ulice na Novom Beogradu, a dalje put vodi kroz ravnicu ka prvoj petlji, odnosno čvoru ‘Surčin 1’, tipa poludeteline. Petlja će biti izgrađena u neposrednoj blizini budućeg Nacionalnog stadiona. Kraj ove deonice je praktično kod sledeće velike petlje u Surčinu, posle koje počinje auto-put Miloš Veliki – objašnjava projektant Dragoslav Dragićević.

Kako Novosti nezvanično saznaju, eksproprijacija na teritoriji opštine Surčin je završena, a u toku je još u delu Novog Beograda. Očekuje se da će vlasništvo nad svim parcelama biti regulisano do proleća, pre početka radova.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike