Liga šampiona na Sajmu polovnjaka: Kupi danas, vozi već sutra

29.05.2022

07:14

0

Još jedan automobilski spektakl počinje za nekoliko dana u Beogradu ali na 2. Sajmu korišćenih vozila biće drugačije nego na Sajmu automobila - ono što je izloženo moći će i da se kupi a da se ne čeka šest meseci ili godinu dana

Liga šampiona na Sajmu polovnjaka: Kupi danas, vozi već sutra
24sedam

Samo što su sredili utiske sa Bg Car Show-a (Beograd, 12 - 15. maj), koji je ove godine imao zeleni predznak ECO, vozače i ljubitelje automobila čeka još jedna velika manifestacija u glavnom gradu Srbije.

Za razliku od Salona automobila, koji je zbog niza loših okolnosti morao da bude u znatno izmenjenom izdanju od onog na šta smo navikli, pa je bio više "električni", tehnološki i pokazni, nego prodajni, na 2. Sajmu korišćenih vozila od 2. do 5. juna videćemo ono što se očekuje - automobile koje možemo da vozimo.

- I to da vozimo odmah pošto ih kupimo. Za to će se pobrinuti 63 kompanije koje izlažu automobile, motocikle i kvadove, kao i prateću opremu, u Štark Areni i 1.800 kvadratnih metara napolju oko nje. Cene idu od 6.000 evra a biće veoma dobra ponuda vozila do 15.000 evra ali neće izostati ni neki ekskluzivni modeli kakve smo imali prošle godine. Međutim, treba iskazati veliko poštovanje i za organizatore i izlagače na BG Car Show, napravili su sajam u nemogućim uslovima u kojima se nalazi svetska automobilska industrija i nije moglo biti drugačije - kaže za 24sedam Filip Mrlješ, osnivač i direktor Sajma korišćenih vozila.

Na Sajmu korišćenih vozila naći će se ono što u narodu zovemo polovni automobili, odnosno "polovnjaci", ali samo oni do šest godina starosti.

- Kod nas se sva korišćena vozila, nažalost, trpaju u isti koš ali na razvijenim tržištima ovakva imaju poseban naziv. Nemci za takva vozila kažu "jungštern" (junge sterne, mlada vozila) a Amerikanci "preovned" (pre owned, sa prethodnim vlasnikom) za vozila koja su mlada i imaju određene garancije - objašnjava Mrlješ.

A upravo su proverena vozila i garancije prodavaca ono što ovaj sajam razlikuje od prodaje na nekom autoplacu ili od dilera, fizičkih lica.

Polovnjak od 500.000 evra, oldtajmeri ali i tjunirane "zveri"

Ni na ovogodišnjem Sajmu korišćenih vozila neće izostati ponuda premijum automobila, kao ni onih ekskluzivnijih, pa će tako najverovatnije biti ponuđen ("ako se u međuvremenu ne proda") i jedan "lamburgini" od 500.000 evra.
- Ove godine biće tu i izložba i prodaja oldtajmera, zahvaljujući "Mercedes klubu Srbija", ali i tjuniranih vozila kojima je snaga podignuta sa fabričkih 200 na 500 konja, koje će pokazati "Overburst rejsing tim" - napominje Filip Mrlješ.

- Svi koji izlažu na ovom sajmu su proverene auto kuće, rekao bih, Liga šampiona u ovom poslu, Nema ovo veze sa "Bubanj potokom u Areni" kao što imamo zlurade komentare na internetu, jer ovde kupci dobijaju garanciju i na poreklo i legalnost, na kilometražu, kao i dodatne garancije na motor, menjač, elektroniku... Naša kuća konkretno daje dve godine ili 30.000 kilometara garancije, a pokrivamo i onaj famozni plivajući zamajac - kaže za 24sedam Miroslav Majkić, menadžer u "Autoprometu".

Ova kuća, koja je inače sa vozilima "Opela" i "Sitroena" bila i na onom "velikom" Sajmu (novih) automobila, za svoje drugo učešće na sajmu polovnjaka spremila je vozila u rasponu od 9.500 do 60.000 evra .

- Imaćemo duplo više vozila u ponudi nego prošle godine i mnogo očekujemo od ove manifestacije koja raste - napominje Majkić.

Da potencijalni kupci ne treba da brinu zbog garancije potvrđuje nam i Nikola Petrović, izvršni direktor "Škoda Alpros", takođe učesnika i sajma novih automobila.

- Potrudili smo se da izložimo najatraktivnije modele "Folksvagen grupacije" sa dobrim odnosom cene i kvaliteta, pa ćemo tako imati i "polo" od 10.000 evra kao i "superb" od 30.000. Sva vozila naravno imaju garanciju koju poštuju svi ozbiljni prodavci a takvih ima ih i u Srbiji, rekao bih, dosta - ističe Petrović.

Svi naši sagovornici ističu da ono što prati prodaju novih automobila, neminovno prati i prodaju korišćenih. Glavna karakteristika ostaje da je ponuda mala i da se automobili teško nabavljaju, pa su se i cene promenile.

- Doduše, u poslednjih šest meseci cene su se smirile ali na godišnjem nivou to je dovelo do toga da  su veće za nekih 15 odsto. Ono što smo, na primer, pre korone mogli da kupimo 12.000 ili 12,500 evra, danas identično košta 14.000. Kad se setim da je nova "fabija" pre 12 godina, kada sam ja počeo da radim koštala 8.990 evra a danas taj automobil košta 15.000... - kaže Petrović.

BONUS VIDEO

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti