Da li ćemo se ove sezone provozati novim auto-putem ka Crnogorskom primorju?

27.04.2022

10:46

0

Autor: 24sedam

Dan otvaranja auto-puta Podgorica – Kolašin, na auto-putu znanom i kao Beograd - Južni Jadran ("Miloš Veliki" u Srbiji), nije još poznat, ali se nadležni nadaju da će biti pre letnje sezone

Da li ćemo se ove sezone provozati novim auto-putem ka Crnogorskom primorju?
deonica autoput preljina pakovrace (9) - Copyright Printscreen/Putevi Srbije

Kada će prvi putnički automobili proći prvom deonicom auto-puta Bar – Boljare, od Podgorice do Kolašina, koji se nastavlja na trasu auto-puta "Miloš Veliki" u Srbiji, ne zna se još, ali se nadležni nadaju da bi to moglo da bude pre letnje sezon“.

U nadležnom Ministarstvu ekologije su rekli podgoričkoj „Pobjedi“ da se pozitivni signali u tom smislu ovih dana mogu registrovati iz više nezvaničnih izvora, ali i da bi deonica od Smokovca do Mateševa mogla biti puštena u probni rad samo ako su osigurani uslovi za bezbedan saobraćaj.

- Prema onome što se da vizuelno oceniti, građevinski radovi su skoro završeni. Brinu, međutim, konekcije na vodu i struju, gde se prepliću ingerencije izvođača radova kineskog CRBC-a i domaćih firmi, za koje je nadležan upravljač projektom „Monteput“, koji istovremeno vrši i nadzor nad ovim radovima - rečeno je u Ministarstvu ekologije.

Generalni direktor Direktorata za državne puteve u Ministarstvu kapitalnih investicija Miroslav Mašić kazao je sinoć za TV Vijesti da se još ne zna kada bi prioritetna deonica auto-puta Bar - Boljare mogla biti otvorena za saobraćaj.

- Svi radimo na tome da se pusti u saobraćaj pre sezone, a pre toga moramo ispuniti uslove koji se tiču bezbednog obavljanja saobraćaja - rekao je Mašić.

Izgradnja prve deonice auto-puta počela je 2015. i prvobitni rok za završetak radova je bio 11. maj 2019. godine. U maju 2019. rok je pomeren na 30. septembar 2020, a krajem aprila 2021. na novembar prošle godine.

Ukupna dužina prioritetne deonice auto-puta je 41,5 km, sa zahtevnom infrastrukturom koja obuhvata 29 mostova, deset nadvožnjaka i 16 dvocevnih tunela.

Država je od kineske Eksim banke pozajmila 944 miliona dolara na 20 godina, sa kamatom od dva odsto i uz grejs period od šest godina za izgradnju ove deonice, a lani je plaćena prva rata.

Vlada je početkom jula prošle godine napravila hedžing aranžman sa evropskim i američkim bankama, čime je, kako se tvrdi, smanjena kamatna stopa i ostvarena ušteda od osam miliona evra godišnje.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike