Velike vesti na železnici Srbije: Kreće modernizacija niške pruge od Stalaća do Ðunisa

20.02.2022

22:01

0

Ugovorom je predviđeno projektovanje i izgradnja tunela broj 4 za dvokolosečni železnički saobraćaj između Stalaća i Ðunisa, dužine oko 3,3 kilometra, na deonici međunarodnog železničkog Koridora 10 između Beograda i Niša

Velike vesti na železnici Srbije: Kreće modernizacija niške pruge od Stalaća do Ðunisa
train-g3844af977_1920 - Copyright Pixabay

"Infrastruktura železnice Srbije" saopštila je danas da je potpisala ugovor za izradu projekta i izvođenje radova na izgradnji tunela broj 4 na deonici niške pruge Stalać - Ðunis sa kompanijom „Čajna Relvej 21. biro grupa (China Railway 21 st bureau group) - Ogranak Beograd“, kao nosiocem posla u zajedničkoj ponudi sa većim brojem firmi.

U ime „Infrastrukture železnice Srbije“, kao investitora projekta, ugovor je potpisao generalni direktor Nebojša Šurlan.

Pored nosioca posla, u zajedničkoj ponudi u realizaciji ovog projekat učestvuju i sledeće kompanije: „N-ING“ Beograd, „Extra - Auto Transport“ Vrbas, Fakultet tehničkih nauka Novi Sad, „MC Transport design and simulation“ Beograd, „China Railway design corporation Serbia - Ogranak Beograd“ i „Makspro“ Zemun.

Ugovorom je predviđeno projektovanje i izgradnja tunela broj 4 za dvokolosečni železnički saobraćaj između Stalaća i Ðunisa, dužine oko 3,3 kilometra, na deonici međunarodnog železničkog Koridora 10 između Beograda i Niša.

Pored ovog tunela, ugovorom je obuhvaćena i izgradnja tri evakuaciona tunela ukupne dužine oko 1,4 kilometra, kao i dva pristupna puta ukupne dužine oko 1,7 kilometar.

Na ovaj način počinje i modernizacija pruge od Beograda do Niša, na međunarodnom železničkom Koridoru 10 kroz Srbiju.

Vrednost ugovora za projektovanje i izgradnju tunela broj 4 između Stalaća i Ðunisa je 40,8 miliona evra (bez PDV-a), a sredstva su obezbeđena iz budžeta Srbije.

Ugovor je potpisan nakon sprovedene javne nabavke, koja je bila raspisana 30. oktobra 2021. godine i realizovane celokupne tenderske procedure.

Ovim radovima nisu obuhvaćeni koloseci, elektrifikacija, signalizacija i telekomunikacije.

Predviđeni rok za projektovanje i izgradnju tunela je 912 dana, odnosno oko dve i po godine od uvođenja izvođača radova u posao, a očekuje se da radovi na gradilištu počnu sredinom 2022. godine.

Projektovanje i izgradnja tunela broj 4 na pruzi Stalać - Ðunis, samo je prvi deo projekta modernizacije ove deonice pruge na međunarodnom železničkom Koridoru 10 između Beograda i Niša.

Drugi deo predstavljaju radovi koji obuhvataju rekonstrukciju i modernizaciju postojeće železničke pruge, izgradnju drugog koloseka na deonici Stalać - Ðunis, kao i izgradnju još četiri tunela kroz klisuru (tuneli broj 1, 2, 3 i 5). Raspisivanje tendera za ovaj drugi lot projekta očekuje se sredinom 2022. godine.

Postojeća pruga Stalać - Ðunis duga je oko 17,7 kilometara i predstavlja jedinu jednokolosečnu deonicu na delu međunarodnog železničkog Koridora 10 između Beograda i Niša. Ovom prugom danas prosečno dnevno saobraća 35 - 40 putničkih i teretnih vozova.

Kada čitav projekat bude završen, novom dvokolosečnom prugom Stalać - Ðunis, biće omogućena brzina vozova do 160 kilometara na sat.

Poređenja radi, njihova sadašnja maksimalna brzina između Stalaća i Braljine je 65 km/sat, dok su koloseci u železničkoj stanici Stalać poslednji put rekonstruisani pre više od pola veka.

Rekonstrukcijom postojećeg i izgradnjom novog, drugog koloseka između Stalaća i Ðunisa, uz savremene elektrotehničke i telekomunikacione uređaje i postrojenja na ovoj deonici, propusna moć ovog dela međunarodnog železničkog Koridora 10 kroz Srbiju biće poboljšana, brzina vozova biće povećana, a bezbednost saobraćaja biće podignuta na znatno viši nivo, navedeno je u saopštenju.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: 24sedam

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike