Bum internet prodaje u SAD na "crni petak", drastično opao "klasičan" šoping

30.11.2020

10:08 >> 13:55

0

Potrošnja u onlajn kupovini je ove godine veća za 21,6 odsto u odnosu na taj dan 2019.

Bum internet prodaje u SAD na "crni petak", drastično opao "klasičan" šoping
Copyright Foto: Profimedia

Amerikanci su na “crni petak” nakon Dana zahvalnosti potrošili rekordnih devet milijardi dolara putem internet kupovine, što je 21,6 odsto više u odnosu na taj dan prošle godine. Adobe Analytics procenjuje da će internet prodaja u tzv. cyber ponedeljku biti još bolja.

“Crni petak” u SAD  tradicionalno obeležava početak sezone prazničnih popusta i rasprodaja koje traju šest nedelja, do Nove godine. “Crnom petku”, koji je u prošlosti beležio veliki broj kupaca po trgovinama, s razvojem tehnologije pridružio se takozvani Cyber ponedeljak, kada firme nude velike popuste na mreži.

Adobe Analytics procenjuje da će američki potrošači tog dana potrošiti od 10,8 do 12,7 milijardi dolara, a međugodišnje bi brojke mogle da budu za trećinu veće.

Prema podacima Sensormatic Solutions-a, prodaja u redovnim trgovinama ove godine je pala za 52 odsto na “crni petak”. Tačni brojevi još nisu dostupni, ali najveći pad beleži se na severoistoku i zapadu SAD, a manje na jugu i srednjem zapadu.

Dok u Americi nema redova, kod nas je i ove godine, uprkos koroni, bila gužva na “crni petak”; 24sedam/Katarina Mihajlović

Razlog pada prodaje je pandemija kovida 19, zbog čega Amerikanci radije kupuju od kuće. Sada na taj način mogu kupiti i hranu i alkohol, za šta su dosad odlazili u trgovine. Podaci Sensormatic Solutions-a o ovogodišnjoj prodaji u redovnim trgovinama takođe na neki način pokazuju gde se najviše slede mere za sprečavanje širenja novih infekcija koronavirusom.

Pročitajte još: Mladi i poljoprivreda: Šta smeta da Srbija bude obećana zemlja

Pročitajte još: Rusija napušta poreski sistem koji joj je doneo rast ekonomije: Najbogatiji će ipak plaćati više

Na Dan zahvalnosti prodaja u običnim trgovinama pala je za čak 95 odsto za godinu dana. Uzrok nije samo pandemija, već i strategija trgovaca koji su utvrdili da se više isplati ulagati u internet prodaju nego plaćati regres zaposlenima u trgovini.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: SEEbiz

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike