Na digitalno oglašavanje u Srbiji 2020. potrošeno 56 miliona evra

04.06.2021

14:50

0

Za godinu dana, ovo tržište poraslo je za 19,5 odsto, saopštilo je Udruženje IAB Serbia

Na digitalno oglašavanje u Srbiji 2020. potrošeno 56 miliona evra
Copyright Pixabay/Photo Mix

Na digitalno oglašavanje prošle godine u Srbiji je potrošeno nešto više od 56 miliona evra, a za godinu dana, ovo tržište poraslo je za 19,5 odsto, što našu zemlju smešta na treće mesto u Evropi, dok se za deceniju uvećalo čak šest puta.

Ovo su samo neki od podataka koji su predstavljeni na desetoj konferenciji Digital Day Lite, koja je održana u Beogradu 3. juna, a koju tradicionalno organizuje Udruženje IAB Serbia, saopštilo je ovo udruženje.

Tema ove najznačajnije digitalne konferencije u regionu bila je svojevrsna revolucija digitalne industrije u prethodnih 10 godina. Dešavanja na ovom tržištu od njenih početaka predstavili su lideri na ovom polju, predstavnici domaćih i stranih kompanija, a rekapitulacija stanja digitalnog tržišta Srbije prošle godine, u brojkama, ilustrovana je kroz rezultate AdEX analize.

– Naše digitalno tržiše već godinama je u vrhu po rastu potrošnje u Evropi. Od devet miliona njegove vrednosti 2010. godine, došli smo do današnjih 56,22 miliona evra – rekao je predsednik Komiteta za edukaciju u IAB Serbia Igor Černiševski.

On je istakao da displej oglašavanje prednjači sa gotovo 37 miliona evra i rastom od 16 odsto, dok “paid searć” beleži rast od 30 odsto. “Local display” je doživeo pad od 16 odsto i sa 9,2 miliona je prošle godine došao na cifru od pre 10 godina, 7,7 miliona evra.

Drastičan pad na globalnom nivou

Inače, zanimljivo je da se u 2020. pad globalne potrošnje zbog pandemije drastično prelio i na tržište oglasa. Tako su na reklamiranje svojih proizvoda kompanije u svetu potrošile za 4,9 odsto manje nego 2019. godine. Pad je još dramatičniji ako se zna da je 2019. godine rast bio 6,3 odsto, utvrđeno je u istraživanju StockApps.com.

Vrednost tržišta mobilnog oglašavanja za prošlu godinu iznosila je 44,23 miliona evra, što je porast od gotovo 46 odsto u odnosu na prethodnu, dok je video oglašavanje poraslo sa 7,8 na 9,7 miliona evra.

Oglašavanje na društvenim mrežama beleži, takođe, ozbiljan rast od 33,8 odsto i vrednošću od 15,76 miliona evra. Od toga je na oglašavanje na Fejsbuku i Instagramu otišlo čitavih 14 miliona evra.

Učešće ostalih društvenih mreža je znatno manje – na Snapčet smo potrošili 78 hiljada evra, na Linkedin 780 hiljada evra, Tviter 454 hiljade, a na Viber 402 hiljade evra.

Pročitajte još

Konferenciju su obeležile i dve panel diskusije, četiri keynote predavanja i dve studije slučaja predstavnika vodećih svetskih i domaćih digitalnih kompanija.

Nakon konferencijskog programa, dodeljene su nagrada IAB MIXX Awards najboljim digitalnim agencijama za kampanje i projekte realizovane u toku 2020. godine.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike