aktuelno

Lažna rasprodaja "H&M" kolekcije prevarila kupce: Umesto odeće, stižu krpe

17.02.2025

16:37

0

Autor: 24sedam

Na zvaničnom sajtu ovog brenda ne postoji nikakva informacija o takvoj akciji, što jasno ukazuje na prevaru

Lažna rasprodaja "H&M" kolekcije prevarila kupce: Umesto odeće, stižu krpe
Copyright Profimedia/Printscreen

Internetom se proširila lažna informacija o navodnoj rasprodaji stare kolekcije poznatog brenda "H&M", gde se komadi garderobe prodaju za svega 120 dinara. Fotografija velikih kutija sa odećom, koja deluje autentično, preplavila je društvene mreže, navodeći građane na kupovinu.

Međutim, na zvaničnom sajtu ovog brenda ne postoji nikakva informacija o takvoj akciji, što jasno ukazuje na prevaru. Oni koji su poverovali u ovu ponudu i poručili robu, umesto odeće su u paketu dobijali bezvredne krpe.

Fotografija koja je pokrenula lavinu objavljena je na Facebook stranici "Otpisana odeća", ali je profil ubrzo nestao. U opisu objave stajalo je da "H&M" rasprodaje prošlogodišnje kolekcije, što se ispostavilo kao neistina.

Lažna rasprodaja "H&M" kolekcije prevarila kupce: Umesto odeće, stižu krpe Printskrin/facebook
 

 

Ovo nije prvi slučaj internet prevare. Marko iz Vlasotinca je preko društvene mreže naručio dva kompleta trenerki po ceni od 3.300 dinara, ali je u paketu dobio običan kineski duks u veličini 3XL, potpuno drugačiji od onoga što mu je obećano.

Stručnjaci savetuju građane da budu oprezni prilikom online kupovine i da se oslanjaju isključivo na proverene izvore kako bi izbegli slične prevare.

Šta ako ste žrtva onlajn prevare

Ako ste žrtva online prevare u Srbiji, možete preduzeti sledeće korake:

1. Prikupite dokaze

Sačuvajte prepisku sa prodavcem (poruke, mejlove, potvrde porudžbine).
Napravite skrinšotove oglasa, profila prodavca i uplate (ako ste platili unapred).
Sačuvajte paket koji ste primili, naročito ako sadrži pogrešan ili bezvredan proizvod.

2. Prijavite prevaru

MUP-u Srbije – podnesite prijavu policiji u najbližoj stanici ili elektronski putem eUprave.

Upravi za digitalnu agendu – ako je reč o internet sajtu koji vara kupce.
Povereništvu za zaštitu potrošača – ako je kupovina obavljena od registrovanog trgovca.
Banci – ako ste platili karticom, odmah kontaktirajte svoju banku i pokušajte da povratite novac.

3. Prijavite društvenoj mreži ili sajtu

Ako je prevara izvršena putem Facebook-a, Instagrama ili nekog e-commerce sajta, prijavite lažni profil ili oglas kako bi bio uklonjen.

4. Upozorite druge

Objavite iskustvo na forumima, grupama i stranicama za zaštitu potrošača kako bi drugi bili upozoreni.

Bonus video:

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike