Ne pecajte se na mejlove: Klijenti još jedne srpske banke na udaru hakera

27.10.2023

16:24

0

Autor: G.M.Š.

Hakeri su iskoristili ime još jedne banke u Srbiji kako bi pokušali da navedu kliejnte da im otkriju osetljive lične i finansijske podatke

Ne pecajte se na mejlove: Klijenti još jedne srpske banke na udaru hakera
Ilustracija - Copyright Profimedia

Korisnici Erste banke dobili su ovih dana „alarmirajuće“ mejlove sa porukama da hitno ažurirate i obnovite pristup svojoj aplikaciji za mobilno bankarstvo.

Time se i ova banka svrstala u red onih koje su hakeri pokušali da zloupotrebe kao bi došli do osetljivih ličnih i finansijskih podataka građana, na šta je u septembru upozoravala i Narodna banka Srbije.

Iz banke upozoravaju da ukoliko ste u proteklih nekoliko dana primili imejl poruku navodno od banke sa zaglavljem "Poslednji podsetnik", "Važno je", "Upozorenje" ili "Pažnja", da taj mejl ne otvarate i da nikako ne „kiknete“ na „link za ažuriranje“ koji se u njemu nalazi.

- Mi smo putem našeg sajta, mejla, društvenih mreža, obaveštenja u okviru aplikacija za elektronsko bankarstvo i Viber poruka, upozorili naše klijente da se radi o fišingu, odnosno o pokušaju krađe podataka. Naveli smo i da ukoliko dobiju takav mejl, da ga odmah obrišu i da ni u kom slučaju ne otvaraju link. Takođe smo ih podsetili da Erste banka nikada ne bi putem linka tražila da unose lične podatke. Posavetovali smo ih da ukoliko su ipak slučajno uneli svoje korisničko ime i šifru putem ponuđenog linka, da odmah promene šifru i da pozovu naš Kontakt centar - navodi se u odgovoru Erste banke „Biznis Telegrafu“.

Kako se ponašati u ovakvim slučajevima 24sedam je pisao u nekoliko navrata a poslednji put su svoje savete dali iz Adiko banke, koja je nedavno imala i svoju (anti)fišing kampanju.

Banke su spremne da se brane od hakera, i vrlo su vešte u tome, ali za sigrunost klijenata potrebna je i njihova opreznost i saradnja u smislu da se poštuju sve savetobvane procedure. Inače…

- Banka sve čini da klijent bude bezbedan i preko interneta i mobilnog telefona. Aplikacije su sigurne, procedure jasne i mi smo učinili sve što možemo. I klijent mora da uradi isto sa svoje strane jer, banka ne može biti odgovorna ako neko „podeli“ svoju lozinku i potom dobije i potvrdu identiteta dvostepenom autentifikacijom. Naravno, razmotrili bi svaki slučaj ponaosob, ali generalno krivica tada pada samo na onog koji se nije držao pravila – rekao je za 24sedam Miloš Nedeljković, član Izvršnog odbora Adiko banke.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike