Papadakis: Naknade banaka se ne povećavaju već vraćaju

31.08.2023

11:13

0

Sa današnjim danom ističe period primene umanjenih naknada poslovnih banaka za platne usluge građanima, a iz UBS objašnjavaju pitanje „povećanja“

Papadakis: Naknade banaka se ne povećavaju već vraćaju
Marina Papadakis, generalni sekretar Udruženja banaka srbije - Copyright TANJUG/ Sava Radovanović

Moratorijum na upotrebu viših cena bankarskih naknada ističe 31. avgusta i prema rečima generalnog sekretara Udruženja banaka Srbije, Marine Papadakis, banke će same odlučiti da li će i kada iznose naknada vratiti na pređašnji nivo, povećati ih ili zadržati na sadašnjem nivou.

- Bitno je napomenuti da se u promeni koja nastupa sutra ne radi o povećanju bankarskih usluga, već o vraćanju na stari iznos. Naime, dogovorom Narodne banke Srbije i poslovnih banaka iz avgusta prošle godine je utvrđeno da banke u narednih godinu dana neće povećavati cene platnih usluga građanima a da one koje su cene povećale od januara 2021. godine do tada, vrate cene na nivo od pre povećanja, odnosno umanje za najviše 30 odsto - objasnila je Papadakis za Tanjug.

Dodala je da to znači da poslovne banke od sutra stiču mogućnost da svoje cene vrate na nivo koji je postojao u avgustu 2022. godine i da će one same, poštujući propise i obaveze prema Narodnoj banci Srbije kao regulatoru u ovoj oblasti, odlučivati o visinama svojih tarifa.

- Da li će ih menjati ili ne, odmah ili će sačekati neki kasniji datum zavisi od poslovne politike svake od banaka. Pri tom će one naravno razmotriti sve tržišne okolnosti a naše tržište je visoko konkurentno i na njemu posluje 20 banaka pa je u takvim uslovima svakoj od njih cilj da zadrži klijente i neće u cenama ići previsoko i odstupati od tržišnih uslova - smatra ona.

Kao veoma bitno je navela da je najširi krug bankarskih klijenata zaštićen i to odlukom o osnovnom paketu platnih usluga koji je odlukom Narodne banke Srbije fiksiran na 150 dinara a sadrži i uslugu mobilnog bankarstva.

- Klijenti koji smatraju da im je dovoljan ovaj osnovni paket usluga mogu da se opredele za njega i promene svoj paket tako da plaćaju samo taj iznos. Klijenti kojima su potrebne neke dodatne usluge, kao što je dozvoljeni minus, korišćenje kreditnih kartica, čekova i slično, te će usluge plaćati dodatno, ali zagarantovani iznos i dalje ostaje na snazi - rekla je Papadakis.

Prema njenim rečima, građani bi trebalo, iz odgovornosti prema sebi i svom budžetu da se dobro informišu o opštim uslovima poslovanja banaka, njihovim tarifama i naknadama, a ti podaci su javno dostupni.

- Trebalo bi da sagledaju i svoje potrebe i vide da li im je još potrebna neka usluga koja im se naplaćuje a koju su prihvatili kada su otvarali račun jer su tada mislili da im treba, mogu da sagledaju da li da od određenih usluga odustanu i svedu paket na meru koja je njima potrebna - zaključila je ona.

Dodala je da građani mogu i da provere kakvi su uslovi kod drugih banaka i da možda svoj račun prebace kod neke druge banke koja više odgovara njihovim potrebama.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike