Brži prevoz robe a manje CO2: Srbija kargo nabavlja nove lokomotive

17.12.2022

09:10

0

Autor: 24sedam

Vlada Srbija je spremna da da bankarsku garanciju da se železničko transportno preduzeće "Srbija kargo" kod EBRD zaduži za lokomotive i vagone

Brži prevoz robe a manje CO2: Srbija kargo nabavlja nove lokomotive
teretni voz - Copyright Pixabay

„Srbija kargo“ će kod Evropske banke za obnovu i razvoj uzeti kredit od 43 miliona evra, kako bi obnovio svoje železničke kompozicije.

Vlada Srbije usvojila je Predlog zakona o potvrđivanju ugovora o garanciji za obnovu teretnog voznog parka, između Srbije i Evropske banke za obnovu i razvoj EBRD. Taj zakon treba da usvoji Skupština Srbije.

Ugovor o zajmu za obnovu teretnog voznog parka, na 15 godina vrednog 43 miliona dolara, „Srbija kargo“ i EBRD potpisali su 23. novembra 2022. godine, uz uslov da država Srbija garantuje za ispunjenje obaveza.

- Svrha projekta je da se izvrši nabavka približno četiri dizel lokomotive za vuču teretnih vozova, oko šest dizel lokomotiva za manevrisanje, opravka približno 1.250 teretnih kola i nabavka oko 50 teretnih kola serije S za prevoz kontejnera. Date su procenjene količine za nabavku jer će njihov broj zavisiti od tržišnih cena u vreme sprovođenja tendera - navodi se u obrazloženju zakona.

Davanje garancije u ovom iznosu već je predviđeno budžetom za ovu godinu na ime projekta obnove teretnog voznog parka Srbije.

- U cilju poboljšanja kvaliteta i obima usluge transporta robe na mreži i podržavanja modalnog prelaska sa drumskog na teretni železnički transport, sredstvima kredita će se finansirati nabavka savremenih dizel magistralan i režiranih lokomotiva, teretnih vagona, remont vagona, usluge konsultanata za podršku Jedinici za sprovođenje projekta i nadzor, kao i zamena zastarelih voznih sredstava koja su u upotrebi iako je istekao vek njihovog trajanja - pojašnjava se u predlogu zakona.

Planirano je da projekat bude završen do 31. decembra 2026. godine.

U predlogu zakona se navodi da će ovaj projekat dovesti do uštede ekvivalenta od 5.397 tona ugljen-dioksida (CO2) godišnje „kao rezultat modalnog prelaska sa drumskog na teretni železnički transport, odnosno omogućavanjem modalnog prelaska sa drumskog na teretni železnički transport i zamenom starih neefikasnih vagona i lokomotiva“.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike