Zašto cene hrane u prodavnicama toliko rastu: Austrijska agencija pokrenula istragu

28.10.2022

07:39

0

Austrijska Savezna agencija za zaštitu konkurencije (BWB) zbog rastućih cena i problema u lancu isporuke pokrenula je istragu prehrambenog sektora

Zašto cene hrane u prodavnicama toliko rastu: Austrijska agencija pokrenula istragu
Prodavnica - Copyright AP Photo/Frank Augstein, File

Cene prehrambene robe u prodavnicama postale su problem i za bogate Austrijance tako da je tamošnja država primorana da reaguje. Savezna agencija za zaštitu konkurencije (BWB) je krneula u inspekciju kojoj je cilj da utvrdi gde su u lancu određivanja cene poskupljenja „izmakla kontroli“.

Takođe se istražuje kako se stvorila koncentracija unutar različitih kategorija proizvoda i kad je reč o udelu sopstvenih brendova.

Kako je navedeno u saopštenju, BWB želi da utvrdi i kako su se faktori konkurencije proteklih godina u prehrambenom sektoru promenili.

Dalje je cilj da se utvrdi koju ulogu ima i onlajn trgovina na konkurenciju u ovoj privrednoj grani.

- Tržišta, koja se tiču dnevnih potreba kao što su namirnice ili grejanje, nalaze se u fokusu BWB - istakla je vršilac dužnosti direktora agencije Natali Harsdorf-Borš.

Poslednje istraživanje prehrambenog sektora u Austriji sprovedeno je 2007.godine.

Pre Agencije za konkurenciju već su reagovali pojedini veliki trgovci i u Austriji ali i u susednoj Nemačkoj. Trgovci odbijaju da na police stavljaju robu sa novim cenama velikih proizvođača za koju smatraju da je neosnovano mnogo poskupela.

Tako, između ostalih, problema sa plasmanom počinje da imaju i giganti "Mars" i "Koka-kola".

Cene skočile i do 700 odsto

Radnička komora Austrije (AK) upozorava da povećanje cena namirnica polako izmiče kontroli, jer su čak i najjeftiniji proizvodi sve skuplji.

Aktuelno istraživanje AK ukazuje na veliki rast cena na nedeljnom nivou za kupovinu jeftinijih namirnica, drogerijskih proizvoda i robe poznatih marki.

Tako AK uočava drastično poskupljenje od 194 odsto jeftinijeg suncokretovo ulja, te 118 odsto povoljnijeg bašna.

Prošle godine u septembru litar suncokretovog ulja proizvođača " Clever " prodavan je po ceni od 1,19 evra, a godinu dana kasnije najpovoljnije suncokretovo ulje je marke Sonigold po ceni od 3,50 evra, što je rast od čak 194,1 odsto.

Kada je reč o brašnu, kilogram brašna marke "Happy Harvest" prošle godine koštao je 0,39 evra, a ove godine staje 0,85 evra, što je rast od 117,9 procenata.

Najdrastičniji rast cena zabeležen je kod odstranjivača laka za nokte, pošto je najjeftiniji proizvod koštao u januaru 0,48 evra, a u septembru je cena skočila na 3,93 evra, što je rast od čak 718,8 odsto, ukazuje AK.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike