PIO fond ostvario sve planove za prošlu godinu: Isplaćeno preko 595 milijardi dinara za neto penzije

01.06.2022

12:05

0

I pored poslovanja u drugoj zaredom pandemijskoj godini, isplata prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja ni u jednom trenutku nije bila ugrožena

PIO fond ostvario sve planove za prošlu godinu: Isplaćeno preko 595 milijardi dinara za neto penzije
PIO Fond - Copyright Google Maps

Upravni odbor Republičkog fonda PIO na sednici održanoj 26. maja ove godišne usvojio je Izveštaj o radu RF PIO za 2021. godinu i Izveštaj o finansijskom poslovanju Fonda za 2021. godinu.

Sve planirane aktivnosti i ciljevi Fonda ostvareni su uz rashode u okvirima Finansijskog plana za 2021. godinu. I pored poslovanja u drugoj zaredom pandemijskoj godini, isplata prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja ni u jednom trenutku nije bila ugrožena i vršena je redovno.

Penzije i naknade korisnika od isplate za januar 2021. godine uvećane su za 5,9 odsto, 
a penzionerima i korisnicima privremenih naknada (invalidi rada druge i treće kategorije po čl. 223 i 225 Zakona o PIO) i invalidnoj deci u septembru 2021. isplaćena je i novčana pomoć u visini od 5.900 dinara. Korisnicima čija je visina penzije iznosila do 37.954,68 dinara sve vreme je isplaćivan i novčani iznos kao uvećanje uz penziju.

Učešće prihoda od doprinosa u strukturi finansiranja Fonda iznosilo je 84,4 odsto, a transfera iz budžeta Republike 14,8 odsto. U 2021. godini ostvareni prihodi i primanja viši su od izvršenih rashoda i izdataka za 7,7 milijardi dinara.

Na ime prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja ukupno je utrošeno 705,32 milijarde dinara, od toga 595,14 milijardi dinara za isplatu neto penzija za, u proseku, 1.688.494 korisnika. Za isplatu novčanog iznosa kao uvećanja uz penziju za penzije isplaćene u prošloj godini utrošena je 13,31 milijarda dinara, dok je 10,15 milijardi dinara isplaćeno na ime jednokratne novčane pomoći od po 5.900 dinara.

Tokom 2021. godine u Fondu je podneto ukupno 3.015.715 različitih zahteva za rešavanje po 

kojima je bilo potrebno postupiti, što je za 2,8 odsto manje nego 2020. godine.

U prošloj godini obavljeno je i ukupno 118.632 veštačenja, od toga 79.045 veštačenja po zahtevima za ostvarivanje prava iz PIO, dok je za potrebe drugih državnih organa obavljeno medicinsko veštačenje u prvostepenom i drugostepenom postupku za 39.587 osoba.

Da bi obezbedio kontinuitet u radu u uslovima pandemije, Fond je tokom prošle godine nastavio da nadograđuje poslovne procese i unapređuje sistem, naročito u osnovnoj delatnosti, otvaranjem prostora za digitalna rešenja, nadgradnjom elektronskih usluga za građane, potpunim prelaskom na elektronsku saradnju sa poslodavcima i elektronsku razmenu podataka sa institucijama, pojednostavljenjem procedura u ostvarivanju prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja, kao i otvaranjem novih kanala komunikacije sa građanima kroz najzastupljenije društvene mreže.

Podsećamo da je u maju 2020. godine Fond za izuzetno kratko vreme formirao veb portal 
e-Šalter RF PIO putem koga su građani mogli elektronski, na jednostavniji i napredniji način, da podnose zahteve za ostvarivanje i korišćenje prava iz PIO, za izdavanje uverenja i potvrda, kao i dokaze koji se uz zahtev prilažu. Radi još bržeg ostvarivanja prava iz PIO putem elektronskih servisa, u aprilu 2021. postavljena je nova, unapređena verzija ovog portala sa nekoliko bitnih novina i pogodnosti za korisnike. Fond ima uslugu za prijem i obradu 117 zahteva, pa 
se može reći da je ovaj elektronski servis među najnaprednijima u državnoj upravi.

Elektronske servise Fonda namenjene građanima (E zahtevi, Uvid u podatke matične evidencije osiguranika i Kada u penziju) u 2021. godini koristilo je 565.303 osobe, što je neuporedivo više u odnosu na 2020. godinu, a preko Kontakt centra Fonda obavljeno je oko 200.000 sesija.
 
Tokom 2021. godine na zvaničnoj veb prezentaciji Fonda zabeleženo je 1.641.579 poseta i prikazana 3.687.351 stranica. Preko sopstvenih društvenih mreža Instagram i Facebook Fond je, od februara 2021, aktivnijim pristupom i intenzivnim objavama radio na popularizaciji aktivnosti i delatnosti Fonda, informišući građane – korisnike društvenih mreža, a krajem 2021. godine pokrenut je YouTube kanal RF PIO na adresi https://www.youtube.com/channel/.

Treba još istaći da je merenjem zadovoljnosti korisnika kroz ankete Fond dobio prosečnu ocenu zadovoljstva korisnika 4,23. Pozitivan stav javnog mnjenja odraz je boljih rezultata u osnovnoj delatnosti, znatno naprednijeg korisničkog servisa i sinhronizovane komunikacije s javnošću.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike