NBS poručila bankama: Ubrzajte se, imate rok od dva dana da korisnicima vratite "progutane" kartice!

07.04.2022

15:08

1

Građani su se žalili da ova procedura ponekad traje i po nekoliko nedelja

NBS poručila bankama: Ubrzajte se, imate rok od dva dana da korisnicima vratite "progutane" kartice!
Copyright Pixabay

Narodna banka Srbije uputila je dopis svim bankama prihvatiocima platnih kartica, da primene procedure na osnovu kojih će, nakon prijave i zahteva korisnika za vraćanje kartice koja je zadržana u bankomatu druge banke, a nije predmet sumnje pokušaja zloupotrebe, moći da je sigurno vrate u roku od najduže dva radna dana, od trenutka prijave korisnika.

Kartice se vraćaju u ekspozituri u kojoj se nalazi bankomat u kojem je kartica privremeno zadržana ili u najbližoj ekspozituri u slučaju da je kartica zadržana u bankomatu koji se ne nalazi u ekspozituri banke prihvatioca, saopštila je NBS.

Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović
Narodna banka Srbije: Oštro sa poslovnim bankama...

Naime, centralnoj banci se u prethodnom periodu obratilo više korisnika platnih kartica izdatih od pružalaca platnih usluga u Srbiji koji su pokušali da podignu gotovinu na bankomatu druge banke u zemlji i čija je platna kartica iz nekog razloga privremeno zadržana u bankomatu, da postupak vraćanja zadržane kartice traje veoma dugo.

Navodi u tim obraćanjima ukazuju na to da banke prihvatioci, koje su pružaoci jednokratne platne usluge isplate gotovog novca na bankomatima, nakon prijave i zahteva za vraćanje zadržane kartice najčešće upućuju korisnika na banku izdavaoca kartice, kažu u NBS.

- Iz tog razloga, ceo postupak i vraćanje korisnicima privremeno zadržane kartice traje veoma dugo, a u pojedinim slučajevima korisnici ne mogu da preuzmu karticu i po nekoliko nedelja, iako je razlog zadržavanja kartice najčešće jednostavan - naglašavaju u NBS.

Radi veće efikasnosti ovog procesa, ističu, bankama prihvatiocima je naloženo da po saznanju da je kartica zadržana u bankomatu, najkasnije narednog radnog dana, obaveste banku izdavaoca u slučaju zadržavanja kartice.

I to bez obzira da li je korisnik prijavio zadržavanje kartice ili to nije učinio, kako bi dobila potvrdu banke izdavaoca kao neophodan preduslov za vraćanje kartice i da banka izdavalac u najkraćem roku po prijemu tog obaveštenja, u skladu sa ugovorenim načinima komunikacije, u elektronskom obliku obavesti korisnika kartice o slučaju zadržavanja kartice, navela je NBS.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike