Ne mogu da putuju pa se odali luksuzu kod kuće: Kupili za trećinu više

24.01.2022

10:06

0

Kupovina luksuzne robe u Kini skočila je 36 odsto prošle godine a „opravdanje“ je pandemija

Ne mogu da putuju pa se odali luksuzu kod kuće: Kupili za trećinu više
Copyright Printscreen

Kinezi troše sve više novca na luksuznu robu u domovini, jer zbog ograničenja povezanih sa pandemijom ne mogu da putuju u inostranstvo, objavila je konsultantska kuća „Bejn&kompani“ u svom godišnjem izveštaju o sektoru luksuza.

Prodaja luksuzne robe za ličnu upotrebu u Kini porasla je za 36 posto na 74 milijarde dolara u 2021. u odnosu na prethodnu godinu, prema procenama „Bejna“.

To je više nego dvostruko iznad 37 milijardi dolara potrošenih na luksuznu robu u 2019. godini, pre pandemije, prenosi CNBC.

Rast prodaje luksuzne robe je suprotan trendu ukupnog pada kineske maloprodaja od početka pandemije 2020. Ovi podaci takođe reflektuju rast kineskog domaćeg tržišta kao destinacije za međunarodne brendove.

Kina petina svetskog tržišta

Udeo Kine na globalnom tržištu luksuza porastao je na oko 21 posto u 2021, sa otprilike 20 procenata u 2020. godini, prema računici „Bejna“.

„Predviđamo da će se ovaj trend nastaviti i da će Kina biti na putu da postane najveće svetsko tržište luksuzne robe do 2025, bez obzira na buduća putovanja u inostranstvo“, navodi se u izveštaju i dodaje da je Kina i dalje najbolja potrošačka priča na svetu, jer njena srednja klasa raste.

„Prosečan porast raspoloživog dohotka u Kini još uvek je veći od inflacije“, napominje Bejn.

Prodaja brendirane kožne galanterije porasla je za oko 60 odsto i bila je najbrže rastuća kategorija, praćena rastom od oko 40 odsto u sektoru mode.

Glavni pokretač rasta kineskog tržišta luksuza je bila ekspanzija bescarinskih prodavnica u Hajnanu, ostrvskoj provinciji u južnoj Kini, u kojoj je prodaja luksuzne robe skočila za 85 procenata u 2021. na godišnjem nivou, dostižući oko 9,5 milijardi dolara), nakon uzleta od 122 odsto godišnje u 2020, konstatuje „Bejn“.

Broj bescarinskih prodavnica u toj provinciji činio je lani 13 posto ukupnog tržišta  luksuzne robe u kontinentalnoj Kini, u odnosu na 9,0 procenata u 2020.

Globalna potrošnja stanovništva na luksuznu robu dostigla je prošle godine 320,6 milijardi dolara, oporavljajući se od pada u 2020. i premašila je nivoe prodaje luksuznih proizvoda iz pretpandemijske 2019. godine, kada je iznosila 318,4 milijarde dolara, prema procenama „Bejna“.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike