Ne brinite, brazilskoj kafi ni kovid ne može ništa

26.11.2020

10:23 >> 14:09

0

Brazil će ove sezone imati rekordan rod, a proizvođači i prodavci su pokazali zavidnu logističku snalažljivost

Ne brinite, brazilskoj kafi ni kovid ne može ništa
Pixabay

Proizvod koji svakodnevno daje „osećaj normalnosti“ i u vreme pandemije i crnih brojki iz vesti o žrtvama kovida-19, kafa, se održava na tržištu iu pored toga što je virus ekonomski prvo udario na kafiće i restorane.

Zahvaljujući otpornosti proizvođača i dobre logistike lanci snabdevanja nisu popustili kao kod nekih drugih prozivoda i u vreme najžešćeg „zaključavanjua“ u martu i aprilu, pa u šoljici kafe i dalje uživa dobar deo sveta.

Prema pisanju BBC-ja, pandemija je inače dobro podmazan lanac opskrbljivanja pretvorila u globalni logistički izazov. Zadatrak nije mali jer Brazil, najveći svetski proizvođač kafe, u sezoni 2020/2021. očekuje rekordan rod arabike. Sa 68 miliona vreća (60 kilograma) novi rod bi mogao biti za tri miliona vreća veći od ovogodišnje sezone koja je imala pad.

U lancu od drveta kafe do vašeg stola uvezano je čak 150 miliona ljudi u svetu, koji se bave branjem, transportom, pečenja zrna i prodajom kafe kao proizvoda ili pića.

Hose Sete, izvršni direktor Međunarodne organizacije za kafu, smatra da je uticaj kovid-19 na proizvodnju relativno mali. Vlade u državama koje zavise o kafi proizvodnju su proglasile ključnom privrednom delatnošću pa su i manji proizvođači poput Etiopije, koja izvozi oko 4,0 miliona vreća godišnje, mogli da nastave s proizvodnjom po planu.

Pexels/Kaboompics

Proizvodnja tako nije bila problem, ali je bilo štucanja na strani tražnje. Italija, u kojoj je kafa tradicija bez koje se ne može, bila je jedna od država u Evropi koja je, uz Španiju, najteže pogođena pandemiojm. Zbog toga su uvedena stroga ograničenja napuštanja domova pa su potrošači morali brzo da se prilagoditi.

U prvoj nedelji „zaključavanja“ prodaja kafe u prodavnicama je porasla 23 odsto, a pošto je presušio kanal HoReCa (hoteli, restorani, kafići) trgovci su se prebacili na onlajn.

Pročitajte još:

Rupa u budžetu: Hoće li od poreza na automobile boleti glava?

Crni petak: Ne dajte “popustu” da vas namami

To nije bio poseban problem jer je kafa pre pandemije bila „top 1“ prehrambeni proizvod na internetu.

U nedavnom istraživanju „Spešialiti kofi asosiejšen“ (Speciality Coffee Associationa, SCA), koju vodi Kristina Mejnl, iz poznate firme „Julius Mejnl“, kaže se da u industriji postoji optimizam vezano za rešenje kovid krize.

– Kratkoročno, industrija će verojatno osetiti poledice globalne blokade i mera, ali još ima razloga za optimizam. Povećanje internet prodaje za 5,4 odsto dokazuje potražnju potrošača za visokokvalitetnom kafom, a potražnja za luksuznijim artiklima može podstaći dugoročniji rast – kaže Kristina.

Izazovi doveli do ubrzanih inovacija, novih koncepata za kupce koji su prelaz na „novo normalno“ učinili bezbolnijim – od programa „Sejfer kofi“ (Safer Coffee), koji je uveo ASIC (Austrijsko društvo za kontrolu infekcija), koji garantuje sigurnost kupcima, do konceptA „Kofi to go“ (Coffee 2 Go) s biorazgradivim čašama…

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: BBC