aktuelno

Srpske kompanije pred kineskim „sudijama“: Šangajski sajam do 10. novembra

05.11.2024

12:53

0

Predstavnici 22 srpske kompanije koje su danas predstavile svoje proizvode na Međunarodnom sajmu uvoza

Srpske kompanije pred kineskim „sudijama“: Šangajski sajam do 10. novembra
Copyright RINA

Srpska privreda radi na povećanju prepoznatljivosti i širenje poslovanja i na kineskom tržištu, i zbog toga se poprličan broj domaćih firmi našlo na Međunarodnom sajmu uvoza u Šangaju, koji traje do 10. novembra.

Generalni direktor prehrambene industrije Budimka i ITN pogona, Aleksandar Marković, rekao je za Tanjug da prva kompanija sa kineskim partnerima posluje dve godine, a druga kompanije više od pet godina.

Dodao je da je Sporazum o slobodnoj trgovini između dve zemlje značajno olakšao uvoz, kao i da je zamrznuta malina jedan od najtraženijih proizvoda iz Srbije.

– Već isporučujemo značajnu količinu ovog voća u industrijsku preradu za voćne jogurte i druge proizvode. Aktivno radimo na edukaciji potrošača o džemovima i njihovom kvalitetu. Ovde su veoma važna hotelska pakovanja i vidimo da već postoje zanteresovani distributeri za taj segment – rekao je Marković.

On je naveo da kompanije koje predstavlja mogu, i po kvalitetu i po količini proizvoda, da zadovolje kinesko tržište.

Promena u svetu vina

Mirjana Đurić iz vinarije "Fruškogorski vinogradi" rekla je da ta vinarija u Kinu izvozi od 2016. godine.

– Trend porasta potrošnje vina u Kini je vidljiv svake godine. Nadamo se da će se on nastaviti i da će u tome pomoći Sporazum o slobodnoj trgovini – rekla je Đurićeva.

Ona je dodala da je Sajam važan pre svega za distributere u Kini, kojima je prisustvo na njemu stvar prestiža i znači puno za dalju distribuciju i rast prodaje vina.

– U početku su najbolje išla crvena vina, sada se više piju bela vina, roze vina, traže različite sorte i trudimo se da izađemo u susret sve izbirljivijem tržištu – rekla je Đurićeva.
Predstavnik kompanije Cmana, ogranka Medino, Marko Petrović, rekao je da se njegova kompanija, koja se bavi proizvodnjom meda, prvi put pojavila na kineskom Sajmu uvoza.

– Vidimo šansu. Kina je jako veliko tržište i ima dosta potencijala. Očekujemo da nađemo partnere i da radimo sa kineskim tržištem – rekao je Petrović.

On je izrazio uverenje da će biti dosta zainteresovanih u Kini za njihove proizvode, te da će biti sklopljeni novi poslovi.

BONUS VIDEO

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike