Leskovačka ljutenica postala, uz roštilj i ajvar, novi brend grada

16.11.2023

09:52

0

Od ukupno 85 brendiranih proizvoda u celoj Srbiji, Leskovac broji 4 brendova, a ovo je, kako su istakli iz Privredne komore, samo 50 odsto „odrađenog posla“

Leskovačka ljutenica postala, uz roštilj i ajvar, novi brend grada
Copyright Profimedia

Spisku brendiranih proizvoda, među kojima su roštilj meso, ajvar i sprža, Leskovac je sada dodao još jedan gastonomski brend, a to je leskovačka ljutenica, saopšteno je danas prilikom uručenja rešenja Zavoda za intelektualnu svojinu u prostorijama Regionalne Privredne komore u ovom gradu.

Od ukupno 85 brendiranih proizvoda u celoj Srbiji, Leskovac broji 4 brendova, a ovo je, kako su istakli iz Privredne komore, samo 50 odsto „odrađenog posla“, jer žele da proizvodi budu zaštićeni i na međunarodnom nivou.

Pošto je u realizaciji brendiranja leskovačke ljutenice pomoć pružila i lokalna samouprava, zahvalnica Gradu dodeljena je predsedniku Privremenog organa Leskovca Gorana Cvetanoviću, koji je ovom prilikom istakao da je za dobijanje ovog rešenja uloženo milion dinara.

Leskovačka ljutenica je specijalitet koji je neizostavan u toku zimske trpeze, a poznata kao hrana koja izuzetno otvara apetit i budi sva čula. Drago mi je da vidim rešenje Zavoda za intelektualnu svojinu. Ovo je očigledno rad svih nas zajedno“, kazao je Cvetanović.

Profimedia
 

 

Na pitanje novinara da li je u planu brendiranje još nekog proizvoda iz ovog kraja, odgovorio je da će to najverovatnije biti leskovačka mućkalica i to do kraja 2024. godine.

Prema rečima direktora Udruženja „Leskovački ajvar“ Milana Petkovića, na nivou države se proizvede između 600 hiljada i milion tegli ajvara, dok samo 50 hiljada bude distribuirano preko njihovog udruženja, te je pozvao sve proizvođače i uzgajivače da im se pridruže.

Takođe, Cvetanoviću je kroz razgovor uputio molbu da u start ap centru, čije se otvaranje planira, obezbede jednu prostoriju za udruženje, kako bi mladima dali podsticaj i pokrenuli ih da se bave proizvodnjom hrane.

„Mi pre svega to treba da radimo u ovom kraju, a onda da se otvaraju fabrike za proizvodnju kablova. Sve je to lepo, te strane investicije, ali dajte da svi pokrećemo sopstvena preduzeća i da budemo poput nekih krajeva kao u Švajcarskoj“, naveo je Petković.

Cvetanović je, potom, rekao da se start ap centar i pravi za „ljude poput njih“ i kratko se osvrnuo pomenute fabrike.

„Termin motanje kablova koriste ljudi koji vole da publikuju neke stvari. Nama trebaju ta radna mesta jer ljudi ako ne primaju platu, nema ko ni da kupi taj ajvar“, zaključio je on.

 

Bonus video
 

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Jugmedia

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike