aktuelno

Srpska hrana u inostranstvo, sedam milijardu evra u zemlju: Uspešan nastup na Biofach

25.02.2023

11:36

0

Autor: 24sedam

Prve analize učešća kompanija iz Srbije na najvećem specijalizovanom Međunarodnom sajmu organske hrane „Biofach“ su veoma optimistične

Srpska hrana u inostranstvo, sedam milijardu evra u zemlju: Uspešan nastup na Biofach
Ilustracija - Copyright Promo:24sedam/AgroTV

Srpske firme iz oblasti organske hrane su na Međunarodnom sajmu „Biofach“ u Nirnbergu imale više od 400 sastanaka sa kupcima iz regiona, ali i iz Nemačke, Austrije, Švajcarske, Francuske i Holandije, pokazuje preliminarni izveštaj o učešću na sajmu.

Vrednost ugovorenih izvoznih poslova procenjuje se na preko sedam miliona evra sa sajmu koji je odran od 14. do 17. februara i ge se u Nirnbergu predstavilo dvanaest srpskih kompanija iz prehrambene industrije.

Predrag Mladenović iz kompanije "Ecoagri Serbia" iz Bele Crkve, koja proizvodi organsko brašno i pšenicu i 95 odsto proizvoda izvozi u Nemačku i Švajcarsku, ističe da je ovogodišnji nastup bio jedan od najuspešnijih.

- Ostvarili smo konkretne rezultate, posebno kada je reč o brašnu gde nas očekuje saradnja sa partnerima iz Mađarske, Hrvatske, Grčke i Rumunije - kaže Mladenović.

Direktor kompanije "Frutorga" iz Prokuplja ističe da su na sajmu kroz razgovor sa partnerima ispitali tržište i saznali šta mogu da očekuju u ovoj sezoni.

- Sa nekim kompanijama već razgovaramo o saradnji, poslali smo uzorke na analizu i nadamo se da ćemo ostvariti saradnju u budućnosti - rekao je Paunović.

Dobro pripremljeni za strance

U kompaniji "BMD" Arilje, koja se bavi proizvodnjom suvih pečuraka, ističu značaj podrške Privredne komore Srbije i Švajcarskog programa za promociju izvoza (SIPPO) u pripremi za sajam. Posebno ističu seminare posvećene promociji proizvoda potencijalnim kupcima kao i radionicama o održivosti proizvodnje.

Direktorka te kompanije Dragana Maslar ističe da je nastup na sajmu bio prilika za uspostavljanje novih kontakata, i dodaje da su za srpske pečurke najviše su zainteresovani kupci iz Švajcarske, Italije, Češke, Nemačke, ali i Brazila.

Ovogodišnji nastup organizovan je pod sloganom "We speak organic – Organic product from Serbia - Tradition Transformed into Innovation", a uz podršku podršku Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije u saradnji sa Švajcarskim programom za promociju izvoza (SIPPO) i Nacionalnom asocijacijom "Serbia Organica".

Na sajmu u Nirnbergu učestvovali su "Menex" iz Kruševca, "Ecoagri Serbia" iz Bele Crkve, zatim "Master food" iz Užica, "Frutorga" iz Prokuplja, "Medino" iz Krnjeva, "BMD", "Drenovac" i "Yugotrejd" iz Arilja, kao i "Organik fruit trade" iz Šapca, "ITN Group" iz Beograda, "Agro-bis" iz Blaca i "ES komerc" iz Prijepolja, navodi se na sajtu Privredne komore Srbije.

BONUS VIDEO

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike