Srpska hrana u inostranstvo, sedam milijardu evra u zemlju: Uspešan nastup na Biofach
Prve analize učešća kompanija iz Srbije na najvećem specijalizovanom Međunarodnom sajmu organske hrane „Biofach“ su veoma optimistične
Srpske firme iz oblasti organske hrane su na Međunarodnom sajmu „Biofach“ u Nirnbergu imale više od 400 sastanaka sa kupcima iz regiona, ali i iz Nemačke, Austrije, Švajcarske, Francuske i Holandije, pokazuje preliminarni izveštaj o učešću na sajmu.
Vrednost ugovorenih izvoznih poslova procenjuje se na preko sedam miliona evra sa sajmu koji je odran od 14. do 17. februara i ge se u Nirnbergu predstavilo dvanaest srpskih kompanija iz prehrambene industrije.
Predrag Mladenović iz kompanije "Ecoagri Serbia" iz Bele Crkve, koja proizvodi organsko brašno i pšenicu i 95 odsto proizvoda izvozi u Nemačku i Švajcarsku, ističe da je ovogodišnji nastup bio jedan od najuspešnijih.
- Ostvarili smo konkretne rezultate, posebno kada je reč o brašnu gde nas očekuje saradnja sa partnerima iz Mađarske, Hrvatske, Grčke i Rumunije - kaže Mladenović.
Pročitajte još:
Direktor kompanije "Frutorga" iz Prokuplja ističe da su na sajmu kroz razgovor sa partnerima ispitali tržište i saznali šta mogu da očekuju u ovoj sezoni.
- Sa nekim kompanijama već razgovaramo o saradnji, poslali smo uzorke na analizu i nadamo se da ćemo ostvariti saradnju u budućnosti - rekao je Paunović.
Dobro pripremljeni za strance
U kompaniji "BMD" Arilje, koja se bavi proizvodnjom suvih pečuraka, ističu značaj podrške Privredne komore Srbije i Švajcarskog programa za promociju izvoza (SIPPO) u pripremi za sajam. Posebno ističu seminare posvećene promociji proizvoda potencijalnim kupcima kao i radionicama o održivosti proizvodnje.
Direktorka te kompanije Dragana Maslar ističe da je nastup na sajmu bio prilika za uspostavljanje novih kontakata, i dodaje da su za srpske pečurke najviše su zainteresovani kupci iz Švajcarske, Italije, Češke, Nemačke, ali i Brazila.
Ovogodišnji nastup organizovan je pod sloganom "We speak organic – Organic product from Serbia - Tradition Transformed into Innovation", a uz podršku podršku Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije u saradnji sa Švajcarskim programom za promociju izvoza (SIPPO) i Nacionalnom asocijacijom "Serbia Organica".
Na sajmu u Nirnbergu učestvovali su "Menex" iz Kruševca, "Ecoagri Serbia" iz Bele Crkve, zatim "Master food" iz Užica, "Frutorga" iz Prokuplja, "Medino" iz Krnjeva, "BMD", "Drenovac" i "Yugotrejd" iz Arilja, kao i "Organik fruit trade" iz Šapca, "ITN Group" iz Beograda, "Agro-bis" iz Blaca i "ES komerc" iz Prijepolja, navodi se na sajtu Privredne komore Srbije.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari